کد خبر: ۳۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶ 10 May 2015
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز گفت: به منظور تأمین منبع اقتصادی مددجویان، تسهیلات اشتغالزایی به آنها ارائه می‌شود.
علی سالارکیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: وظیفه ذاتی این کمیته، کمک به نیازمندان و دستگیری از اقشار کم‌درآمد و محروم است.
وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی از ابتدای تشکیل و با هدایت‌های بنیانگذار کبیر انقلاب و پس از ایشان مقام عظمای ولایت، تا به امروز خدمات ارزشمندی به افراد کم درآمد و محروم جامعه ارائه کرده و خدمت به این اقشار را وظیفه خود می‌دانیم.
این مسئول افزود: نکته مهم در طرح‌ها و برنامه‌های امداد این است که اولویت اصلی رسیدن به خودکفایی اقتصادی افراد محروم و خانواده‌های تحت‌پوشش است.
سالارکیا گفت: بنابراین در کنار ارائه کمک‌های مادی، طرح‌هایی در راستای اشتغال‌زایی و خودکفایی مالی افراد تحت‌پوشش در دست اجرا داریم.
وی بیان داشت: بر اساس این طرح‌ها، یک تیم متخصص به افراد تحت پوشش مشاوره‌های شغلی ارائه کرده و پس از شناسایی توانمندی‌ها و استعداد هر گروه، تسهیلات خوداشتغالی به آنها ارائه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز افزود: افراد پس از دریافت مشاوره‌های شغلی در کلاس‌های حرفه‌آموزی و فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و هر کدام تخصصی را کسب می‌کنند.
سالارکیا اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر مددجویان تحت‌پوشش توان مالی راه‌اندازی یک حرفه را ندارند، کمیته امداد به آنها تسهیلات اشتغال ارائه می‌کند که این تسهیلات در قالب وام‌های کم‌بهره و قرض‌الحسنه است.
وی تصریح کرد: طی یک سال گذشته در مجموع بیش از 2170 مددجوی تحت‌پوشش کمیته امداد البرز از این وام‌ها و تسهیلات اشتغال‌زایی استفاده کرده‌اند.
سالارکیا اعلام کرد: در مجموع برای این تعداد مددجو بیش از 173 میلیارد ریال در قالب وام‌های قرض‌الحسنه و همچنین وام‌های کم‌بهره طی یک سال اخیر پرداخت شده است.
وی در پایان گفت: به طور قطع با افزایش کمک‌های مردمی و مشارکت افراد خیر در طرح‌های کمیته امداد امام خمینی استان البرز، می‌توانیم افراد بیشتری را از این حمایت‌ها برخوردار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار