نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت : جامعه ما در شرایط کنونی به ایجاد پاتوق های تفریحی ،تربیتی و علمی نیاز بیشتری دارد.
کد خبر: ۳۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 10 May 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی شامگاه شنبه در مراسم افتتاح اولین جشنواره در راه تربیت و طرح تربیتی نجم با عنوان نسل جوان مهدوی افزود : ایجاد چنین مراکزی به منظور تخلیه انرژی نوجوانان و جوانان به شکل منطقی و مناسب از ضروریات امروز است.

وی با اشاره به گسترش شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی در جهان امروز اظهار کرد : بدخواهان این مرز و بوم با سوءاستفاده از جذابیتی که اینگونه وسایل ارتباطی دارند مظاهر ناپسند فرهنگ غرب را به سرعت در میان افکار نوجوانان و جوانان ما نفوذ می دهند.

وی بزرگترین آفت استفاده نادرست از وسایل ارتباطی تازه به دوران رسیده مانند وایبر ، ایستاگرام ، واتس آپ و مانند آنها را کمک به بیسوادی نوجوانان و جوانان دانست و تصریح کرد : بعضی سخنان ، اصطلاح ها و نوشته های پوچ ، بیراه و بی ارزش در اینگونه فضاهای مجازی میان جوانان ما رد و بدل می شوند که افکار و اندیشه های جوانان را به پوچی و خالی شدن از ارزشها و داشته های غنی فرهنگی ، هنری این دیار هدایت می نمایند.

وی خاطرنشان کرد : باید با ایجاد فضاهای ادبیاتی تخصصی و ارزشمند در اینگونه فضاهای مجازی از آسیب های ناشی از این آفت جلوگیری کنیم.

امام جمعه اردبیل ، شاخصه بزرگ یک جامعه آرمانی را امنیت دانست و اظهار کرد : در این میان نیز امنیت تربیتی و اخلاقی از هر چیزی مهمتر است.

آیت الله عاملی تربیت فرزندان به شکل صحیح را نیاز اصلی خانواده ها و والدین دانست و تصریح کرد : در مراجعه های مکرر والدین متدین و با فرهنگ منطقه ، اصلی ترین خواسته آنها در شرایط کنونی از دولت و مسوولان اقدام عاجل برای فراهم کردن شرایط سالم تربیتی و تجسم زیبایی های معنوی می باشند.

وی تصریح کرد : به خاطر رخنه مظاهری از فرهنگ منحط غرب به درون تعدادی از خانواده ها به واسطه کانال های ماهواره ای و نیز شبکه های مجازی اکنون شاهد پدرانی نیز هستیم که با ناراحتی غیرقابل وصف از کشیده شدن کار دخترانشان به طلاق و دادگاهها صحبت می کنند.

او با اشاره به اثرهای مخرب و شدید مصرف مواد مخدر بر جامعه و بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی به واسطه آن تصریح کرد : میزان مصرف کراک در ایران 400 برابر کشورهای اروپایی گزارش شده است.

آیت الله عاملی ، علت مهم افزایش میزان طلاق و گسترش این پدیده اجتماعی شوم به جوامع سنتی را نیز تغییر شیوه زندگی به خاطر رواج فرهنگ منحط غرب به ازطریق شبکه های مجازی و کانال های ماهواره ای دانست.

وی با اشاره به نگرانی شدید جمع زیادی از والدین متدین و با فرهنگ اردبیل از رواج ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی در جامعه تشریح کرد : بسیاری از مادران و پدران از نبود و یا تضعیف امنیت اجتماعی و تربیتی در جامعه ، از هم گسیختگی بنیانهای خانواده ها و خطرهای ناشی از آن که آینده فرزندانشان را تهدید می کند به شدت گلایه می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به اینکه در هر برهه ای باید متناسب با اقتضای سنی فرزندانمان با آنان رفتار کنیم افزود : ضرورت دارد که والدین گاهی برای آموختن یک رفتار صحیح به کودکانشان خودشان را تا سن فرزندانشان کوچک نمایند.

آیت الله عاملی ، افزود : هر فکر و رفتاری که در کودکی به فرزندانمان آموختیم در تمام دوران زندگی همراه افکارشان خواهد بود و بهتر است کودکانمان را از دوران کودکی با آموزه های مفید تربیتی و دینی آشنا نماییم و مراکزی نیز در جامعه برای ورزش ؛ تفریح و علم آموزی این عزیزان دایر شوند.

وی با اشاره به اینکه رواج یک مد در میان مردم جامعه یک امر اجباری و دستوری نیست تصریح کرد : گاهی در کشورمان نمایشگاههایی از پوشش اسلامی بانوان برپا می شوند و یا نوجوانان و جوانان را به پوشیدن لباس های مناسب امر می کنند غافل از اینکه هیچگاه نمی توان با دستور ، زیبایی های یک پوشش را برای جوانان توضیح و آن را در جامعه رواج داد بلکه باید ازطریق بیان فواید یک پوشش مناسب ؛ جوانان را به شکل اختیاری به استفاده از چنین لباسی سوق داد.

وی ادامه داد : با احساس نیاز در ارتباط با ضرورت وجود مراکز سالم تفریحی و تربیتی تعدادی از چنین مراکزی را در اردبیل راه اندازی نموده ایم تا والدین بتوانند با خیال راحت فرزندانشان را به این مکانها بسپارند تا کودکانشان ضمن گذران اوقات فراغت در محیط سالم آموزه های صحیح را نیز یاد بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا اجرای تواشیح و پخش کلیپ از برنامه های جنبی این مراسم بود که در سالن فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار