اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران همزمان با هفته پژوهش سومین دوره جشنواره «جایزه تهران» را با هدف بزرگداشت تهران‌پژوهان برگزار می‌کند.
کد خبر: ۳۳۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 22 November 2016
به گزارش روابط عمومی این جشنواره، در این آیین از پژوهشگران و هنرمندانی که در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی در زمینه تهران صاحب آثار مکتوب و تصویری هستند، تجلیل خواهد شد. از این رو، از پژوهشگران و هنرمندانی که خالق آثاری در زمینه تهران‌پژوهی هستند، دعوت می‌شود، آثار خود را  برای شرکت در انتخاب بهترین آثار به دبیرخانه جایزه تهران ارائه کنند.

حمایت و تشویق تهران پژوهان و ارتقای فرهنگ تحقیق و پژوهش اهداف این جشنواره است که در بخش‌های اصلی کتاب، عکس، فیلم و پایان‌نامه برگزار می‌شود. همچنین در بخش‌های فرعی جشنواره از پیشکسوتان، افراد و نهادهای مرتبط با تهران‌پژوهی تقدیر می‌شود.

شرایط شرکت در این جشنواره به این ترتیب اعلام شده است: موضوع آثار باید در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی باشد و به‌صورت مستقیم مرتبط با تهران باشد. در بخش کتاب، کتب ارسالی باید برای نخستین‌بار از آذر سال ۱۳۹۴ تا آذرماه ۱۳۹۵منتشر شده باشند و یک نسخه از کتاب چاپ‌شده به دبیرخانه تحویل داده شود. در بخش عکس هنرمندانی که در پنج سال گذشته مجموع عکس موضوعی از تهران دارند می‌توانند با ارسال سی‌دی مجموعه عکس خود در این رویداد شرکت کنند.

در بخش فیلم هنرمندانی که در پنج سال گذشته درباره تهران اقدام به ساخت فیلم با محوریت و موضوعیت تهران کرده‌اند، اعم از مستند یا داستانی ضروری است برای شرکت در فراخوان یک نسخه از اثر خود را به‌صورت DVD  به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

در بخش پایان‌نامه، پژوهشگرانی و دانشجویانی که در پنج سال گذشته از  پایان‌نامه یا رساله خود با موضوعیت مسائل تهران در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و هنری دفاع کرده‌اند می‌توانند با ارسال DVD یا یک نسخه اثر خود در این رویداد شرکت کنند.

مهلت ارسال آثار تا ۲۰ آذرماه ۱۳۹۵ و جشنواره ۲۸ آذرماه برگزار می‌شود. نشانی دبیرخانه جشنواره تهران، خیابان شهید مطهری، قبل از چهارراه سهروردی، پلاک ۱۳۰، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهر تهران، طبقه دوم است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار