رئیس پلیس راهور ناجا
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خودروهای عازم مهران از مسیر ملکشاهی به سمت مهران تردد می کنند و این اعمال محدودیت ها تا زمان بازگشت زائران ادامه دارد.
کد خبر: ۳۳۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ 18 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سردار تقی مهری روز جمعه در دیدار با فرماندار و همچنین امام جمعه ملکشاهی اظهار کرد: با توجه به حجم بالای جمعیت شرکت کننده در اربعین حسینی و جوابگو نبودن جاده مهران - ایلام، جاده ارتباطی ملکشاهی - مهران در سال های اخیر نقش ویژه ای در تسهیل وروانسازی بار ترافیکی جادهای منتهی به مرز مهران داشته است.
 
وی افزود: برای استفاده حداکثری از ظرفیت جاده ایلام - ملکشاهی - مهران بعنوان مسیر جایگزین و کمکی ویژه تردد زائرین اربعین، استاندارد سازی و توسعه جاده باید در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گیرد.
 
سردار مهری تاکید کرد: اربعین بعنوان یک فرهنگ فراگیر در کشور تبدیل شده که در سال های آینده شاهد افزایش چشگیر تردد زائرین بویژه از استان ایلام و مرز مهران خواهیم بود و از هم اکنون باید توجه جدی به زیرساخت های این استان صورت گیرد.
 
وی با بیان اهمیت زیرساخت جاده ای خاطر نشان کرد: امروزه توسعه حمل و نقل جاده ای چه انسانی و چه خودرویی به عنوان مهمترین زیرساخت توسعه عمرانی هر منطقه محسوب می شود.
 
رئیس پلیس راهور ناجا با تشکر از مردم و مسئولان شهرستان ملکشاهی در استقبال کم نظیر از زائرین اربعین و فراهم کردن بستر مناسب برای تردد آنها گفت: قرار گرفتن جاده ملکشاهی جهت تردد زائرین عتبات عالیات و اربعین حسینی می تواند در توسعه این شهرستان نقش ویژه ای داشته باشد.
 
فرماندار ملکشاهی نیز در این دیدار با اشاره به موقعیت استراتژیک جاده ملکشاهی - ترشابه - مهران اظهار کرد: این مسیر در دوران دفاع مقدس نیز نقش ویژه ای در دفاع از کشور و آزاد سازی مهران ایفا کرد و اکنون نیز بعنوان یک جاده مهم نقش ممتازی در تسهیل تردد زائرین اربعین از مرز مهران دارد.
 
اسد قاسمی افزود: واریانت جاده ترشابه با اعتبار 70 میلیارد ریال اکنون در دست اقدام و اجرا است که با اتمام آن در آینده نزدیک این مسیر به یک جاده استاندارد و قابل قبول تبدیل خواهد شد.
 
وی داشتن مناظر بکر طبیعی، تاریخی و مذهبی را از مزیت های جاده ملکشاهی - مهران برشمرد و گفت: با یک بار سفر از مسیر ملکشاهی خاطره ای ماندگار از مهمانوازی بی نظیر مردم به همراه مناظر دیدنی و میراث غنی فرهنگی ان در اذهان ماندگار خواهد شد.
 
فرماندار ملکشاهی با توجه به اهمیت این جاده بویژه در ایام اربعین خواستار ارتقای جاده بعنوان راه شریانی با استفاده از اعتبارات ملی شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار