آیین افتتاح دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی برای اواین بار به صورت رسمی در سطح استان های کشور با حضور قائم مقام آستان قدس رضوی در استان ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ 18 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛"مرتضی بختیاری" قائم مقام آستان قدس رضوی در آیین افتتاح دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان، اظهار کرد:نمایندگی های با رویکرد و مبانی علمی و نظری در همه ای  استان های کشور ایجاد خواهد شد.
 
 بختیاری گفت : منشور هفت گانه رهبر معظم انقلاب در حکم تولیت جدید آستان قدس رضوی، فصل نوینی را در ارائه خدمت به زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) برای این نهاد گشود که افق روشنی را برای سامان بخشیدن به وضعیت مشهدالرضا (ع)، تبیین مفهوم خدمت، خادم و مخدوم و تسهیل زیارت ایجاد کرد.
وی افزود:حال که رهبر معظم انقلاب خدمت رسانی به محرومین را به عنوان سرفصل جدید و مهم در وظایف آستان قدس رضوی قرار داده است، متولیان این نهاد برنامه ریزی گسترده با بهره گیری از همه امکانات خود انجام داده اند.
 
بختیاری ادامه داد :توجه به محرومان، زائر محوری و محرومیت زدای از سراسر نقاط محروم کشوربه مرجعیت علمی از جمله رویکرد های آستان قدس رضوی خواهد بود.
 
قائم مقام آستان قدس رضوی تصریح کرد:زائر محوری دومین رویکردی است که به صورت ویژه دنبال می شود و همه سطوح حکومت باید نگاهشان در این مسیر تسهیل حال زائران باشد.
 
 وی گفت: امام راحل بعد از انقلاب برای مسئولیت خطیر در این آستان مقدس آیت الله طبسی را انتخاب کردند و خدماتی که بعد از انقلاب اسلامی در آستان قدس رضوی انجام شد به هیچ عنوان با زمان قبل از آن قابل مقایسه نیست.
 
بختیاری خاطرنشان کرد:محبت حضرت امام رضا (ع) و زیارت ایشان فقط مربوط به جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه برای  زائرینی از سراسر عالم می باشد.
 
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، بیان داشت : هر فردی از هر قوم و جایگاهی، هنگامی که با انگیزه زیارت به مشهد مقدس سفر می‌کند، زائر امام رضا(علیه السلام) است و تکریم این زائران وظیفه‌ای بردوش تمامی مجاوران بارگاه منور رضوی است.
 
 بختیاری ادامه داد:بسیاری از خادمان حرم رضوی دارای تخصص های مختلفی هستند که تلاش می کنیم از این پس در کنار خدمت این افراد به زائران ثامن الحجج، از تخصص آنها نیز بهره کافی ببریم.واگر به عنوان مثال پزشکی در محروم ترین نقطه استان ایلام تقاضای خادمی امام رضا را دارد و می خواهد در 24ساعت در هفته یا ماه به آستان مقدس ایشان خدمت کند خوب است اما این پزشک می تواند با نیت خدمت به امام رضا ع به مناطق و روستاهای محروم استان نیز خدمت رسانی رایگان ارائه دهد.
 
وی در ادامه بر لزوم گرامیداشت زائران رضوی تاکید کرد :باید در جای جای مشهد مقدس، رافت و معارف امام رضا(علیه السلام) متجلی باشد،تمام نقاط و دستگاه‌های اجرایی باید جلوه حضرت رضا(علیه السلام) و معطر به فرهنگ رضوی باشند. این فرهنگ قطعا راه نجات و رمز برون رفت از بسیاری مشکلات است.
 
وی یا آور شد: با تحقق اقتصاد مقاومتی همه نظام اقتصاد کشور متحول و همین موجب می شود محرومیت در جامعه به حداقل برسد.وآستان قدس رضوی با توجه به ظرفیت ها  وتجربه های وبستر های موجود، فعالیت های خود را در شناسایی افراد بی بضاعت و کم درآمد برای توانمند سازی و به خود کفایی رساندن آنها انجام خواهد داد.
 
قائم مقام آستان قدس رضوی گفت: با توجه به برنامه های تولیت آستان قدس رضوی برای توجه به مناطق محروم، در آینده برای محرومیت زدایی در استان ها از جمله ایلام، برنامه های خوبی خواهیم داشت .
 
در آیین افتتاح نمایندگی آستان قدس رضوی و از طرف تولیت آستان قدس رضوی علی اصغر شریفی راد بعنوان مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان ایلام معرفی شد./م

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار