با حضور مسؤولان استان اردبیل 9 نفر از صادرکنندگان نمونه این استان به همراه مجموعه‌های موفق در حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در اردبیل تجلیل شدند.
کد خبر: ۳۲۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 10 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، در مراسمی که در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد از شرکت تولید و بسته‌بندی آب معدنی واتا، نسیم خواب، طنین تک، آرتاپلاست، آذرساروج سبلان، آرتا مهنوش، آرتاجوجه سبلان، شرکت بازرگانی فتح‌اللهی‌فرد، حسین‌جانی، آیداگستر، و آذر اطلس اردبیل به عنوان صادرکنندگان نمونه و فعالان عرصه تولید و صادرات با اهدای لوح سپاس و تندیس قدردانی شد.

در این مراسم رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: 42 میلیارد دلار صادرات کشورمان اصلا در شان جمهوری اسلامی ایران نیست و باید این میزان صادرات را که همراه با فروش نفت بوده است به نحوی با توسعه صادرات غیرنفتی جبران کنیم.

سیدحامد عاملی با بیان اینکه باید با شاه کلید صادرات و تجارت بین‌المللی معضل توسعه‌نیافتگی را در بخش اقتصادی برطرف کنیم، افزود: ما به بخش خصوصی توانمند همراه با قدرت ریسک‌پذیری بالا نیازمند هستیم تا با حمایت از این بخش خصوصی بتوانیم توان اقتصادی خودمان را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: این خلاف امر توسعه و شعار اقتصاد مقاومتی است که بخواهیم بخش خصوصی را نادیده بگیریم در حالی که ما اگر می‌خواهیم برای مردم ایران زندگی عزتمندانه‌ای را تدارک ببینیم باید تمام تلاشمان بر این باشد تا نقش بخش خصوصی را برجسته و فعال‌تر از گذشته کنیم.

نادیده گرفتن جایگاه بخش خصوصی در نظام تصمیم‌گیری اقتصادی و تجارت بین‌المللی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه متاسفانه نقش بخش خصوصی در نظام تصمیم‌گیری اقتصادی و تجارت بین‌المللی تعریف نشده است، افزود: باید در تدوین قوانین و مقررات نقش و جایگاه خاصی را به فعالان این عرصه قائل شویم.

عاملی با بیان اینکه ضرورت دارد با یک سیاست‌گذاری درست بستر و حرکت خوب  توسعه اقتصادی و تجاری را رونق داده و به تقویت این حوزه کمک کنیم، گفت: این وظیفه و رسالت همه دلسوزان نظام است تا زمینه‌ای را فراهم کنند تا بخش خصوصی بتواند بیش از هر زمان دیگر در حوزه صادرات و رونق تجارت ورود پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار