فرماندار آوج تأکید کرد:
فرماندار آوج گفت: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان آوج و به‌منظور مقاومت سازه‌ها در برابر بلایای طبیعی، بهسازی منازل مسکونی فرسوده و آسیب‌پذیر بافت روستایی باید موردتوجه اساسی قرار گیرد.
کد خبر: ۳۲۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴ 07 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، علی‌اکبر سلیمانی فرماندارشهرستان آوج در جلسه ستاد بحران شهرستان اظهار کرد: شهرستان آوج یک شهرستان کوهستانی با گردنه‌های پرپیچ‌وخم و راه‌هایی با شیب بسیار تند است که در فصول سرد و بارانی سال عبور و مرور را برای مسافران و مردم شهرستان را بسیار سخت می‌کند و لازم است قبل از آغاز بارندگی‌ها تمهیدات لازم برای مقابله با این موضوع اندیشیده شود.

وی افزود: اهمیت جان مردم باید مدنظر ما قرار داشته باشد و همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان به‌ویژه ادارات خدمات رسان با تجهیز امکانات، آمادگی لازم در مواجه با برف و باران و نجات جان مسافران و مردم شهرستان از برخی اتفاقات احتمالی همانند برف و کولاک را داشته باشند.

فرماندار آوج با برشمردن وظایف دستگاه‌ها درزمینهٔ خدمات‌رسانی به‌موقع و شایسته در ایام فصل سرد سال، بر سکونت مسئولان ادارات خدمات‌رسان در شهرستان و در دسترس بودن تلفن همراه آنان در مواقع نیاز تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل هیچ‌گاه خبر نمی‌کند و همه باید درزمینهٔ پیشگیری  و ایمن‌سازی محیط زندگی و منازل مسکونی خود بکوشند و شهرداری‌ها و بخشداری‌ها نیز در اعطای مجوز ساخت برای سازه‌های کم‌توان و غیر مهندسی سخت‌گیری لازم را داشته باشند.

سلیمانی یادآور شد: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان آوج و به‌منظور مقاومت سازه‌ها در برابر بلایای طبیعی، بهسازی منازل مسکونی فرسوده و آسیب‌پذیر بافت روستایی باید موردتوجه اساسی مردم و بنیاد مسکن شهرستان قرار گیرد.

فرماندار آوج آموزش مناسب مردم را قبل از وقوع هر بحرانی راهکار اساسی در جهت کاهش تلفات برشمرد و تصریح کرد: دستگاه‌ها بنا بر وظایف ذاتی خود باید در آموزش کارکنان، ارباب‌رجوع و جامعه هدف خود در جهت پیشگیری‌ها و مقابله اصولی با بحران‌ها مبادرت ورزند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار