بخشدار مرکزی شهرستان خاش با تاکید بر ضرورت توجه به منابع طبیعی و محیط زیست گفت: کشت و تولید گیاهان دارویی به منظور ایجاد اشتغال و رونق تولید بایستی در میان مردم، فرهنگ سازی شود.
کد خبر: ۳۲۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 06 November 2016

مجتبی شجاعی افزود: دهها گونه گیاهی و دارویی در این منطقه وجود دارد که تاکنون ظرفیتهای آنها ناشناخته مانده و در صورت بهره برداری از آنها زمینه ایجاد اشتغال برای ساکنان مناطق روستایی فراهم می گردد.

وی اظهار داشت با بهره برداری از ظرفیتهای محیط زیست و منابع طبیعی به روشهای فنی و اصولی و با استفاده از تجربه های روستائیان و عشایر می توان به مبحث درآمدزایی برای افراد جامعه کمک کرد.

وی بیان کرد: با هدف توسعه مباحث اشتغالزائی و رونق تولید و اقتصاد مقاومتی برنامه های جامع و هم افزایی خوبی به منظور اطلاع رسانی به مردم برای کشت گیاهان دارویی بین دستگاههای اجرائی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان خاش بسیار غنی و پربار بوده که از ظرفیتهای آن تمام مردم خاش و بویژه روستائیان و عشایر می توانند نفع ببرند.

شجاعی افزود: بهره مندی از منابع خدادادی در جهت افزایش رونق اقتصادی باید مورد توجه باشد و در همین راستا دولت تدبیر و امید با بهره گیری از ظرفیت های این عرصه می تواند به مباحث ایجاد اشتغال و رونق تولید کمک کند.

بخشدار مرکزی خاش گفت: به واسطه شرایط مناسب آب و هوائی و زمینهای بکر و کوه تفتان و ارتفات بیرک و مورپیش، پنج انگشت و سیاه بند و دشتهای پشتکوه، آبخوان و غیره پوشش گیاهی در شهرستان خاش بی نظیر بوده که در جای جای این منطقه نعمت های ارزمند خدادای مشاهده می گردد.

وی از گون، بادام کوهی، انجیر، آویشن، کلپوره، درمنه و دهها گونه منحصربفرد گیاهی در خاش یاد کرد که جایگاه آنها در تغذیه، درمان و صنایع بسیار ارزشمند است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار