رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد از اختصاص افزون بر 900 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق واحدهای تولیدی این استان خبرداد.
کد خبر: ۳۲۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 04 November 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا علمدار یزدی  در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان یزد افزود: سهم استان یزد از تسهیلات رونق بخش تولید کم سابقه است و این تسهیلات به یک هزار و 196 واحد تولیدی اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: پرداخت این تسهیلات مصوب شده و در مرحله پرداخت توسط بانک های عامل است.
علمدار یزدی، سیاست های حمایتی دولت در سال 95 را سیاست حمایت از عرصه اقتصاد عنوان کرد و گفت: اختصاص بیش از 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید جانی دوباره بر پیکره اقتصاد کشور دمید.
وی تصریح کرد: بدون تردید ورود این نقدینگی به حوزه تولید، موجب افزایش سرعت گردش پول، رونق تولید، تسویه بدهی ها، افزایش قدرت خرید و در نهایت رشد اقتصادی می شود چنان که صندوق بین المللی پول در گزارش اخیر خود تورم اقتصاد ایران را یک رقمی و نرخ رشد را در سال 95، چهار تا پنج درصد پیش بینی کرده است.
علمدار یزدی خاطر نشان کرد: تورم یک رقمی در کنار رشد اقتصادی 4 تا 5 درصدی ضامن ثبات اقتصادی، رشد صعودی تولید ناخالص داخلی، کاهش بیکاری و افزایش قدرت خرید خواهد بود.
علمدار یزدی تصریح کرد: تحولات اقتصادی اخیر مبین دستاوردهای بزرگ و مهم اقتصادی دولت است که به دلیل ماهیت فعالیت های اقتصادی زمان بیشتری لازم است تا اثر کامل این تغییرات بر کل جامعه آشکار شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را مهمترین هدف دولت خواند و افزود: این تحولات که همگی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری است در کنار رشد صادرات غیرنفتی، افزایش ظرفیت تولید نفت، ترمیم انضباط مالی و ایجاد شفافیت در فعالیت ها، جملگی زمینه ساز سلامت نظام اقتصادی خواهد شد و کشور را نسبت به تهدیدات اقتصادی مقاوم می سازد.
وی تحقق تجارت مثبت خارجی را مهمترین سیاست در راستای تحقق اهداف اقتصادی دولت خواند و تصریح کرد: اگرچه برجام یک رویداد سیاسی بود، اما در اصل بزرگترین و مهمترین نتیجه مورد انتظار آن، توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاری خارجی است.
علمدار یزدی گفت: دولت یازدهم با درک این حقیقت که اثرگذاری در مناسبات جهانی نیازمند توان بالای اقتصادی است عزمی جدی برای تحقق اهداف اقتصادی در حوزه جهانی دارد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت یزد با تشریح دستاوردهای اقتصادی برجام تصریح کرد: از بهمن ماه 94 یعنی از ابتدای اجرایی شدن توافق هسته ای تا کنون 2200 فقره عملیات سوئیف تنها در چند بانک استان یزد انجام صورت گرفته که مبین تاثیر گشایش های پسابرجام است.
علمدار یزدی گقت: بانک های داخلی نیز باید با فضای جدیدی که بر کشور حاکم شده همراه شوند و نقش تأثیرگذار خود را در دستیابی دولت به اهداف اقتصادی و رونق تولید ایفا کنند.
وی تصریح کرد: بانک ها باید هرچه سریع تر موانع پرداخت تسهیلات به بخش تولید را برطرف کنند، این موارد نوعی آزمون و اعتبارسنجی برای بانک ها خواهد بود و مشخص خواهد شد که در راه رفع مشکلات معیشتی مردم و تقویت اقتصاد کشور، کدام بانک پیشرو بوده است .
در این همایش که با حضور قائم مقام وزیر صنعت و استاندار یزد برگزار شد، صادرکنندگان برتر استان یزد مورد تجلیل قرار گرفتند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار