کد خبر: ۳۲۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ 31 October 2016
به گزارش تابناک یزد،استاندار یزد با تاکید بر این‌که در مسائل گوناگون به ویژه برنامه‌های سوادآموزی، دیدگاه بومی و غیربومی داشته باشیم گفت: بالابردن سطح سواد جامعه با سوادآموزی حرکتی ملی است که نباید به آن از دیدگاه بومی و غیربومی نگاه شود. «سیدمحمد میرمحمدی» در نشست شورای سوادآموزی استان که در سالن حمیدیان استانداری یزد برگزار شد تصریح کرد: هدف از سوادآموزی باید مشخص شده و دیدگاه‌ها درباره این مساله اصلاح شود. وی افزود: پس از آن، می‌توان راهکارهایی برای رسیدن به هدف مشخص کرد.
استاندار یزد به مسائل ششگانه‌ای اشاره کرد که برای تصویب یا عدم تصویب این طرح‌ها مطرح شده و در این‌باره گفت: یکی از این طرح‌ها، پرداخت وام قرض الحسنه به 739 سوادآموز قبول شده در سال 1394، است که با توجه به موافقت همه اعضا تصویب می‌شود اما باید با موافقت اداره امور شعب بانک ملی استان باشد. وی اعلام کرد: به‌کار‌نگرفتن کارگران بی‌سواد در شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با دستگاه‌های دولتی، طرح چندان مناسبی نیست، چراکه به کارنگرفتن افراد بی سواد به نوعی حرکتی ضدانگیزه است و ممکن است این افراد به کارهای کاذب و یا خلاف روی آورند.
این مسئول افزود: بر همین اساس بهتر است بگوییم اولویت با سوادداره است و بی‌سوادان نیز در دوره‌های آموزشی شرکت کرده و پس از گذراندن این دوره‌ها به کار گرفته شوند. وی در این خصوص گفت: به‌کارگیری کارگران با‌سواد و اولویت دهی به این افراد و به‌کارگیری بی‌سوادان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، از موارد تصویب شده در این جلسه در این زمینه است.
میرمحمدی شناسایی و معرفی کودکان کار بی سواد بالای سن 10‌سال برای باسواد کردن ، سومین طرح مصوب در این جلسه خواند. وی با اشاره به طرح ارائه اطلاعات افراد بی‌سواد گروه سنی 10 تا 49 سال، در سرشماری سال 95 در اولین فرصت گفت: این طرح مورد موافقت تمامی اعضا بود و مصوب می‌شود در این زمینه با توجه به محرمانه بودن اطلاعات اخذ شده از این سرشماری، با مرکز آمار کشور تعاملاتی صورت گیرد چراکه معاونت برنامه ریزی و آمار سازمان مدیریت و برنامه و بودجه استان، پس از مرکز آمار کشور، اطلاعات موردنظر را دریافت خواهد کرد.
استاندار یزد به دیگر طرح مطرح شده در این نشست اشاره کرد و گفت: حذف کارت خرید سربازی افراد بیسواد هم موضوعی حل شده است که به تصویب آن نیازی نیست.
وی در ادامه به طرح برگزاری یادواره 2 شهید سوادآموزی استان و 176 شهید سوادآموزی کشور اشاره و تصریح کرد: این مساله نیز بر عهده آموزش و پرورش، بنیاد شهید و سپاه پاسداران با اعتبارات سازمان نهضت سوادآموزی کشور است که در این جلسه تصویب می‌شود.
میرمحمدی در این باره تاکید کرد: این مساله فضای ایمانی و ایثاری و دفاع از حریم اسلام را تقویت خواهد کرد. استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود به مساله مهاجرت دانش‌آموزان تفتی به یزد و تحصیل در مدارس مرکز استان که مورد گلایه یکی از اعضای شورای سوادآموزی استان بود اشاره و اظهار کرد: باید مدارس تفت را تقویت کرد چراکه اگر چنین شود دانش‌آموزان و والدین آنها خود به خود به تحصیل در مکانی نزدیک‌تر به محل زندگی خود تمایل پیدا می‌کنند. وی برگزاری دوره‌های آموزشی برای معلمان، بهبود فضاهای آموزشی، ایجاد جذابیت در مدارس و... را از مواردی دانست که می‌تواند دانش‌آموزان تفتی را برای تحصیل در این شهرستان نگاه دارد. استاندار یزد در مورد سرویس ایاب و ذهاب مدارس در مناطق مختلف استان یزد که در این جلسه مطرح شد نیز اظهار کرد: شایسته نیست که عده ای به دلیل مشکل سرویس ایاب و ذهاب از تحصیل باز بمانند.
بر همین اساس نباید اجازه دهیم، محرومیت سبب دوری از تحصیل شود اما لازم است مسئولان فهرستی از این دانش‌آموزان تهیه کنند تا برای آنها تصمیم‌گیری شود.
همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار