معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه کار احداث کتابخانه مرکزی یزد از سال‌ها پیش آغاز شده و از مدتی پیش تکمیل آن به شهرداری واگذار شده است، خواستار بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این کتابخانه شد.
کد خبر: ۳۲۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 30 October 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمدرضا سیدحسینی در جلسه شورای شهر یزد با تاکید بر لزوم جلوگیری از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در یزد توسط شورای شهر و شهرداری اظهرا داشت: قبل از آغاز به ساخت و ساز غیرمجاز باید از این اقدام جلوگیری شود زیرا زمانی که ساختمانی ساخته شد، نمی‌توان نسبت به تخریب آن اقدام کرد.

وی عنوان کرد: تخریب ساختمان‌های احداث شده علاوه بر اینکه سبب از بین رفتن سرمایه مردم می‌شود، سبب از بین رفتن بسیاری از سرمایه‌های کشور نیز می‌شود زیرا برای تهیه و تولید مصالح ساختمانی سرمایه‌های بسیاری در کشور هزینه می‌‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به نامه‌نگاری‌های صورت گرفته برای ادارات و دستگاه‌های مختلف در راستای خودداری از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز و بدون پروانه اظهار داشت: ادارات نیز مانند دیگر مردم برای انجام ساخت و سازهای غیرمجاز منع قانونی دارند.

وی تاکید کرد: اگر اداره‌ای نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز و بدون پروانه اقدام کرد، باید به سرعت توسط شهرداری از کار آن ممانعت به عمل آید و پرونده آن به کمیسیون ماده 100 منتقل شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: شهرداری موظف است نسبت به جلوگیری از این ساخت و سازها در ادارات جلوگیری کند و اگر در کمیسیون ماده 100 دستوری مبنی بر تخریب داده شد، این حکم باید به سرعت اجرایی شود.

وی تصریح کرد: اگر رای کمیسیون ماده 100 بر تخریب فضاهای احداث شده توسط ادارات باشد، به شخصه برای تخریب به محل مراجعه خواهم کرد تا همگان بدانند در این زمینه مماشات نخواهد شد.

سیدحسینی تاکید کرد: اگرچه به مشکلات نظام مهندسی واقف هستیم اما نظام مهندسی باید بسیار جدی پای کار بیاید و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد بیان کرد: لازم است شورای شهر، اعضای نظام مهندسی را در یکی از جلسات علنی شورای شهر دعوت کند و با حضور مسؤولان استانداری به مسائل این حوزه رسیدگی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در دوره چهارم شورای شهر یزد بیان کرد: اعضای شورای شهر یزد باید تلاش کنند در مدت زمان باقی‌مانده کارهای بر زمین مانده شورای شهر را انجام دهند و از دوره فعالیت خود برای مردم اقدامات و خدمات بیشتری بر جای بگذارند.

سیدحسینی یکی از پروژه‌هایی که لازم است شورای شهر و شهرداری یزد در مورد آن سرعت عمل بیشتری به خرج دهد را کتابخانه مرکزی یزد دانست و تصریح کرد: این کتابخانه سال‌ها است که در دست احداث است و پس از آنکه تکمیل آن به شهرداری واگذار شد، اقدامات خوبی صورت گرفت و اکنون تنها محوطه‌سازی آن باقی مانده که امیدواریم هرچه سریع‌تر نسبت به پایان بخشیدن به این پروژه اقدام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم جمع‌آوری معتادان متجاهر در یزد و مشارکت شهرداری در این زمینه تاکید کرد و افزود: یزد نیازمند مرکزی برای جمع‌آوری این معتادان است و امیدواریم شهرداری در این زمینه مشارکت لازم را داشته باشد زیرا هزینه‌های نگهداری از از این معتادان با توجه به آمار آنها بالا است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار