مسئول سینما شهر آفتاب قم گفت: در نظر داریم این سینما را به پردیس سینمایی تبدیل کنیم.
کد خبر: ۳۲۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 30 October 2016
به گزارش تابناک قم، سیدمحمد برقعی در خصوص آخرین وضعیت سینما شهر آفتاب گفت: ما از چند سال پیش تصمیم گرفتیم سینما را از نو بسازیم و آن را به یک پردیس سینمایی، همچون پردیس‌های تهران تبدیل کنیم.  

وی اظهار کرد: در حال حاضر متأسفانه به دلیل برخی مشکلات اداری کار به خوبی پیش نمی‌رود؛ اما در صورتی که تسهیلات مورد نظر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا شود، سعی می‌کنیم تا دهه فجر امسال سینما را راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: در هر صورت امیدوارم با حمایت مسئولان و نیز ساخت آثار خوب و پرمحتوا در سینما‌ها، شاهد گرایش هر چه بیشتر مردم به سینماهای قم باشیم.

مردم قم سینما را دوست دارند

برقعی با بیان اینکه مردم سینما را دوست دارند ولی گاهی احساس می‌شود توقع ما بیش از حد است برای اینکه مردم به سینما بروند، افزود: در طول یکی دو سال اخیر فروش فیلم‌های سینمایی در کل کشور و از جمله قم رونق خوبی پیدا کرده و فیلمسازان آثار خوبی را بر پرده نقره‌ای به نمایش عموم درآورده‌اند. 

این سینمادار قمی با اشاره به اینکه حدود ۳۵ سال است در حوزه فعالیت‌های سینمایی و اداره سینما در قم مشغول به فعالیت است، گفت: با وجود فراز و نشیب‌های بسیار اگر آثار خوبی در قم اکران شود مردم از آن استقبال می‌کنند.

وی اضافه کرد: البته باید خدمات بهتری به سینما‌ها ارائه شود تا  مردم در محیطی سالم، امن و بانشاط فیلم‌های مورد علاقه خود را در کنار خانواده‌شان به تماشا بنشینند و در یک فعالیت فرهنگی اثرگذار مشارکت داشته باشند.

نگاه واقع‌بینانه داشته باشیم

برقعی تصریح کرد: در حال حاضر اگر می‌خواهیم رونق سینما‌ها ادامه داشته باشد و تحولات بسان یک جرقه کوتاه‌مدت نباشد، باید تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌ها به دنبال ساخت و پخش فیلم‌هایی باشند که بیشتر مردم بپسندند نه فقط مورد علاقه برخی شهروندان باشد. در واقع باید بر اساس ذائقه مردم فیلم ساخت و خواسته‌ها و انتظارات آن‌ها را در آثار به نمایش گذاشت.  

وی گفت: یکی از دلایلی که بخش جالب توجهی از مردم ما اصلاً به سینما نمی‌روند آن است که آثار سینمایی به سمت فرهنگ غربی کشیده شده‌اند و البته همه آن‌ها این طور نیستند اما به هر حال غرب‌زدگی در بسیاری از آثار سینمایی ما وجود دارد؛ حال آنکه مردم دوست دارند فرهنگ ایرانی و اسلامی در آثار سینمای وطنی وجود داشته باشد. 

مسئول سینما شهر آفتاب قم ادامه داد: ما اگر نگاه واقع‌بینانه‌ای به جامعه خودمان داشته باشیم، سوژه‌های بسیار خوب و ناب پیدا می‌کنیم که می‌توانند دستمایه ساخت آثار خوب وپرمخاطبی قرار گیرند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار