بخشدار مرکزی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: براساس بررسی و بازدیدهای انجام شده افزون بر 90 درصد مدارس سراسر این بخش فاقد انشعاب آب و برق، حصارکشی و میزونیمکت است.
کد خبر: ۳۱۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 28 October 2016
عبدالطیف شیخ زاده اظهار داشت: بخش مرکزی چابهار دارای 2 دهستان است که دهستان کمبل سلیمان این بخش زیرنظر آموزش و پرورش دشتیاری و دهستان پیرسهراب زیرنظر آموزش و پرورش چابهار است.
وی ادامه داد: بخش مرکزی چابهار 171 روستا با حدود 60 هزار نفر جمعیت و بیش از 10 هزار دانش آموز دارد.
وی گفت: مدارس با کمبود شدید میز، نیمکت و صندلی رو به رو هستند بطوریکه دانش آموزان برخی مدارس مانند مدرسه شهید صباحی روستای بهاران بر روی زمین نشسته و درس می خوانند.
بخشدار مرکزی چابهار گفت: مدارس فاقد برق مشکلات زیادی ایجاد کرده و دانش آموزان این مدارس در فصل گرمای طاقت فرسا با مشقات و رنج فراوانی تحصیل می کنند زیرا گرما، رطوبت و شرجی این شهرستان در فصل گرم سال بدون کولر و پنکه امکان کار و تلاش را از مردان و زنان بزرگسال می گیرد چه رسد به کودکان و نوجوانان، این مشکل کیفیت آموزشی را پایین آورده است.
شیخ زاده گفت: بسیاری از مدارس این بخش حتی از داشتن یک تانکر آب محروم هستند و دانش آموزان هر روز به ناچار بطری آب با خود می آورند و در طول روز از آب گرم استفاده می کنند.
وی گفت: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان وبلوچستان پس از ساخت برخی مدارس روستایی بخش مرکزی چابهار اقدامی برای خرید انشعاب برق انجام نداده و مدارس را بدون انشعاب برق تحویل آموزش و پرورش چابهار داده است.
وی ادامه داد: مردم از دولت انتظار دارند کمبود میزونیمکت و مشکل انشعاب برق مدارس را برطرف و به استاندارد سازی فضاهای آموزشی و ساخت کلاس های درس جدید توجه بیشتری کند.
وی بیان کرد: علاوه بر اینکه مدارس 2 شیفته هستند معلمان بخش مرکزی چابهار نیز در 2 شیفت از صبح تا غروب در کلاس های درس تدریس می کنند.
به گزارش ایرنا، بیش از 63 هزار دانش آموزان در 2 منطقه آموزش و پرورش چابهار و دشتیاری مشغول تحصیل هستند.
براساس اعلام اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان وبلوچستان سرانه فضای آموزشی در شهرستان چابهار 2.5 (2 و نیم مترمربع) به ازای هر دانش آموز است که در مقایسه با سرانه 5.43 ( پنج متر و 43 سانتی متر) کشوری خیلی عقب است.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار