معاون سازمان برنامه بودجه استان یزد گفت: ثبت نام 58.8درصدی خانوارهای استان در سرشماری اینترنتی و تحقق 162 درصدی هدف گذاری اولیه که منجر به کسب رتبه عالی استان در کشور شد، بیانگر اعتماد و همراهی مردم به دولت در اجرای برنامه های آماری است.
کد خبر: ۳۱۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۲ 27 October 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدحمید فخرالدین در همایش روز آمار و برنامه ریزی که از سوی گروه آمار دانشگاه یزد برگزار شد گفت: در سرشماری اخیر که مرحله اول آن به صورت نوین و اینترنتی انجام شد در استان یزد 197هزار خانوار شامل 648هزار نفر شرکت کردند.
وی افزود: از گذشته تا امروز آمارگیری و تولید آمار معمولا به صورت سنتی و کاغذی و مصاحبه بوده ولی هم اکنون به صورت نوین و بر مبنای نظام ثبتی تغییر کرده است.
فخرالدین اضافه کرد: در واقع در هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن یک نظام ترکیبی آماری شامل روش نوین و ثبتی با ثبت نام اینترنتی و روش مصاحبه صورت می گیرد که سرعت و دقت را بیشتر و هزینه ها را کاهش می دهد.
وی ادامه داد: فعال شدن سیستم سیجا و ثبت آنلاین اطلاعات سرشماری و بروز شدن و تغییر لحظه ای داده ها، فعالیت های آماری استان و کشور را آنلاین کرده است.
این مسئول همچنین با بیان اهمیت جایگاه آمار صحیح و درست در نظام برنامه ریزی تصریح کرد: تولید آمار صحیح باید با تحلیل و تولید محتوای درست تکمیل شود تا نتیجه مطلوب بدست آید بنابر این در دانشگاه ها بهتر است در کنار آموزش تحلیل آمار، موضوع تولید آمار و داده های صحیح نیز آموزش داده شود.
استان یزد در هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن کشور در مرحله اینترنتی در جایگاه نهم کشور با ثبت نام 58.8 درصد خانوارها قرار گیرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار