کد خبر: ۳۱۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰ 26 October 2016


همایش آموزش بازی های رایانه ای با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برای مربیان و معاونین پرورشی این استان روز چهارشنبه در سالن سینما تئاتر شهر دربوستان چمران کرج برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این همایش 600 نفر از مربیان و معاونین پرورشی فعال در مدارس شهری و روستایی البرز حضور داشتند که برای آنان چند فیلم از بازی های رایانه ای به نمایش گذاشته شد و با نگاهی کارشناسی - تربیتی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش البرز در این آیین گفت: این همایش با هدف فرهنگ سازی در بین دانش آموزان و اولیاء در زمینه توجه به پیامدهای مثبت و منفی بازی های رایانه ای در خانه برگزار شده است.

علی قبادی اظهار کرد: در این همایش استانی به مربیان و معاونان پرورشی مدارس البرز نکات آموزشی - تربیتی با محوریت بازی های رایانه ای به جامعه هدف که همان دانش آموزان و اولیاء هستند یادآوری می شود.

وی با اشاره به گسترش استفاده از بازی های رایانه ای در بین کودکان و نوجوانان در کشور خاطرنشان شد: امروزه گرایش دانش آموزان به انجام بازی های رایانه ای در اوقات فراغت آنان در خانه بیشتر شده است در حالی که دانش آموزان و اولیاء اطلاع کاملی از تاثیر گذاری این بازی ها در وضعیت جسمی ، روحی ، رفتار فردی و اجتماعی ، عملکرد ذهنی ، مهارتی ،تفکری و دینی خود ندارند.

رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در این طرح مهم مربیان و معاونین پرورشی فعال در مدارس البرز مسوولیت انتقال محورهای آموزشی این همایش به جامعه هدف که همان دانش آموزان و اولیاء در مدارس می باشد را بر عهده دارند.

قبادی گفت: همه مربیان و معاونین پرورشی مدارس البرز موظف به برگزاری نشست های آموزشی با عنوان بازیهای رایانه ای در مدارس هستند تا دانش آموزان و اولیاء شناخت لازم را نسبت به آثار مثبت و منفی بازی های رایانه ای پیدا کنند.

وی از پرخاشگری، اضطراب ، نداشتن خواب نامناسب ، تمایل به بازی های انفرادی ، دوری کردن از فعالیت های گروهی و عدم تمایل به حضور در جمع خانواده و دوستان را از جمله پیامدهای منفی بازی های رایانه ای در بین کودکان و نوجوانان ذکر کرد.

وی در پایان از نگاه ویژه مدیر کل و معاونت هنری - سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز نسبت به مشارکت ویژه در اجرای این همایش آموزشی - تربیتی با پشتیبانی بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور برای فرهنگیان فعال در حوزه معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش البرز قدر دانی کرد.

در پایان یک بسته آموزشی - فرهنگی نیز با عنوان بازی های رایانه ای به شرکت کنندگان در این همایش اهدا شد.

البرز 430 هزار دانش آموز در پایه های مختلف تحصیلی و 25 هزار معلم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار