به دنبال بارش سنگین برف که در دومین ماه پاییز رخ داد قطعی برق، تلفن و اینترنت و بسیاری از زیرساخت‌ها حکایت از شعاری بودن اقدامات مسؤولانی دارد که مدام از آمادگی نیروها برای مقابله با حوادث غیرمترقبه سخن به میان می‌آورند.
کد خبر: ۳۱۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 26 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، در حالی که طی دو روز گذشته بارش برف مسؤولان را دچار غافلگیری عجیبی کرده است شاهد نقص در تامین زیرساخت‌ها در شهر اردبیل و سایر شهرها هستیم به طوری که قطعی مکرر و چند ساعته برق، اینترنت، تلفن و حتی گاز در برخی از مناطق هموطنانمان را در این سوز و سرمای زمستانی در دومین ماه پاییز آسی کرده و با دغدغه جدی روبه‌رو کرده است.

در کنار همه این غافلگیری‌‌ها مسؤولان حوزه‌های خدمات‌رسانی و ستاد مدیریت بحران آنچه که نگران‌کننده است عدم آمادگی مسؤولان در ارائه خدمات روزانه شهری است به طوری که از بسیاری از کوچه‌ها حتی خیابان‌ها و مسیرهای اصلی مردم با این شدت بارش برف مملو و تلمبار از برفی است که در دو روز گذشته باریده است.

بارش سنگین برف که به شکسته شدن بسیاری از درختان و شاخه‌های آن به رغم تلاش مسؤولان منجر شده است اسباب دغدغه و نگرانی هموطنان را به همراه داشته به طوری که انتظار می‌رفت صبح امروز با توجه به شدت بارش برف مسؤولان امر توان و سرعت خدمات‌رسانی و ماشین‌آلات مختلف خود را به کار می‌گرفتند تا سرعت ارائه خدمات را شاهد باشیم.

در این زمینه نه تنها مسؤولان اداره برق و مخابرات در قطعی بسیاری از زیرساخت‌ها پاسخگو نیستند اما شهردار اردبیل از همه هموطنان خواست تا با توجه به شدت بارش خودشان دست به کار شوند و با تکان دادن برگ‌های درختان آنها را از برف سنگین تمیز کنند.

تلاش 400 نیروی شهرداری برای برف‌روبی

شهردار اردبیل گفت: به دنبال بارش سنگین برف عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در خیابان‌ها و مسیرهای مختلف با کمک 400 نفر از نیروهای شهرداری به جد دنبال می‌شود.

حمید لطف‌اللهیان ادامه داد: از دیروز و با آغاز بارش برف در مناطق مختلف شهر اردبیل تلاش و فعالیت کارگران شهرداری برای برف‌روبی و نمک‌پاشی و همچنین تکان دادن درختان و مقابله با آسیب‌های احتمالی بارش سنگین برف پاییزی آغاز شده که امیدواریم هموطنان نیز در این کار مشارکت جدی داشته باشند.

وی از آماده‌باش نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهرداری اردبیل برای نجات درختان شهر و مقابله با آسیب‌های احتمالی خبر داد و افزود: حضور نیروهای سپاه و ارتش در کنار مردم و نیروهای شهرداری در این زمینه قابل تحسین است.

وی تصریح کرد: ما 400 نفر از نیروی انسانی خودمان را به همراه امکانات و تجهیزاتمان به کار گرفتیم تا بتوانیم در عبور و مرور روزانه تسهیل ایجاد کنیم که انتظار می‌رود جنبش نجات درختان شهر با حضور پررنگ خانواده‌های اردبیلی همچنان ادامه پیدا کند.

شهردار اردبیل یادآور شد: پای کار آمدن شهروندان مسئولیت‌پذیر اردبیلی برای نجات درختان شهر همزمان با تلاش نیروهای شهرداری برای نجات دادن درختان از برف سنگین پاییزی جای قدردانی دارد.

لطف‌اللهیان اظهار کرد: ما خودمان را در قبال حفاظت و نگهداری از فضای سبز شهر مسئول می‌دانیم و مشارکت در امر نجات درختان فرصتی برای ادای بخشی از مسئولیت انسانی و دینی است که بر گردن ما گذاشته شده است.

وی عنوان کرد: برف‌روبی و نمک‌پاشی معابر و پل‌های شهر اردبیل بعد از بارش سنگین و زودهنگام برف پاییزی توسط ماموران شهرداری از اولین ساعت بارش تاکنون ادامه دارد و تلاش بر این است تا صبح فردا به ویژه در پل‌های روگذر فضا برای تردد راحت هموطنان فراهم آید.

اما با بارش سنگین برف در شهر اردبیل که همراه با وزش باد و کولاک است بسیاری از خیابان‌ها و مسیرهای اصلی شهر با تلاش کارگران شهرداری در حال برف‌روبی و رفت‌ و روب است که انتظار می‌رود به سرعت این عملیات تداوم پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
لطف کنید این متن رو منتشر کنید و برای مسئولین محترم استانداری و فرمانداری و شهرداری و مدیریت برق و راهنمایی و دانندگی نیز ارسال نمایید:
با سلام، شهر اردبیل از مشکلات زیادی رنج میبره برای مثال میتوان گفت که اردبیل شبها شهر بسیار تاریکی است تمام خیابانها تاریک و چراغها بسیار کم و کم نور است خیابان ارتش جزو یکی از این خیابانهای بیشمار است که طرف دیگر خیابان اصلا دیده نمیشود و اگر در شب چیزی به زمین بیفته پیدا کردنش نیاز به چراغ قوه داره، مخصوصا زمانیکه مغازه ها هم میبندند نور علی نور میشود، باید پیاده رو هم مثل خیابان چراغ نصب بشه مثل خیابان باکری تا پمپ بنزین که واقعا زیباست. سطح شهر سطل زباله برای عابرین ندارد فقط سر کوچه ها سطلهای بزرگی که مختص زباله های منازل است که در تابستان از بس بو میدهند که نمیشه نزدیکشون شد ولی تا دلتون بخواد صندوق صدقه وجود داره به خدا به پایه همین صندوقها میشه سطل نصب کرد به خاطر همین مردم همه زباله ها رو به زمین میاندازند والله من خودو توی جیبم نگه میدارم تا برسم خونه و بیندازم سطل زباله!! پروژه پل قدس هم که نیمه کاره مانده و خدا میدونه تا کی خروجی و ورودی ایستگاه سرعین به چهارراه حافظ با بار ترافیکی بالا ((تنگ)) خواهد ماند یعنی مسئولان واقعاً نمیدانند این قیمت رو نمیتوانند تا شروع فصل سرما تمام کنند پس چرا شروع کردند؟؟ اول داخل رودخونه رو تمام کنند بعد قسمتهای دیگه رو شروع کنند، امیدوارم تا افق سال 1410 تمام شود که فکر نکنم. به نظر تعویض سالانه جداول و جوبها منافع مال زیادی برای بعضی ها دارد که به موقع انجام شده و تمام میشود. بسیاری از چراغهای اتوبان سرعین چند سالی است خاموشه، نمیدونم مسئولین واقعاً نمیبینن؟ این اتوبان ورودی شهر اردبیله مثلا، که ادعا داریم داره کلانشهر میشه؟ یا ورودی از جاده سرچم که واقعا آسفالتش داغون و تاریکه، شما رو به جدتون آبروی اردبیل رو بیش از این نبرید، اردبیل از خیلی خیلی از شهرها عقب مونده همه اش هم به خاطر مدیریت نامناسب مسئولینه واقعا لیاقت ما بیشتر از این حرفهاست.
پیاده رو خیابان ارتش تا میدان بسیج هم که پارکینگ و کارواش برای نمایشگاه دارهای اتومبیل شده، زن و بچه مردم و حتی خود آقایان نیز نمیتونن رد بشن از بس سد معبره و متلک های ناجور از اغلب افراد نا محترم نمایشگاههای اتومبیل شنیده میشه که واقعا شرم داره و به ناچار از خیابان عبور و مرور میکنن، بنده خودم دهها بار به 110 و 120 زنگ زدم و اعتراض کردم ولی هیچ توجهی نمیشه واقعاً در حالیکه باید هر اتومبیلی که در پیاده رو نگهداشته میشه 400000 ریال توسط راهنمایی و رانندگی جریمه بشه.
حوض داخل میدان شریعتی نیز یکی از معضلات هستش که جلبک میبنده در حالیکه با مقداری پودر کلر قابل حلله. تا جلبک نتونه رشد کنه و رسوب هم نبنده.
این اتوبوسهای اردبیل هم به نظر برای مناطق مرکز اردبیل خیلی بزرگن و تصادف ساز، میشه به جاشون از اتوبوسهای کوچک که کمی از مینی بوس بزرگترن استفاده کرد، در باکو هم به وفور دیده میشوند، در ضمن اکثر اتوبوسها هم وحشیانه و با سرعت بالا رانندگی میکنن، تاکسی ها هم مثل تله کابین میمونن که در مسیر حرکت فرقی نمیکنه در چه لاینی باشند توقف کرده و مسافر سوار و پیاده میکنن و واقعا باعٍث آزردگی خاطر بقیه راننده ها هستند
با تشکر
یکی از همشهریان اردبیلی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار