قدمتی 30 ساله را یدک می کشد. با وجود 10 هزار نفر جمعیت، ساکنان منطقه تصور می کنند فرزند ناتنی شهر بجنورد هستند. کاستی های30 ساله این ذهنیت را در آنان ایجاد کرده است که شهرک ولیعصر(عج) یا همان شهرک فرهنگیان مورد کم مهری مسئولان مربوطه قرار گرفته است که اگر جز این می شد همه چیز باید گل و بلبل می بود و از گلایه شهروندان خبری نبود.
کد خبر: ۳۱۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 26 October 2016
قدمتی 30 ساله را یدک می کشد. با وجود  10 هزار نفر جمعیت، ساکنان منطقه تصور می کنند فرزند ناتنی شهر بجنورد هستند. کاستی های30 ساله این ذهنیت را در آنان ایجاد کرده است که شهرک ولیعصر(عج) یا همان شهرک فرهنگیان مورد کم مهری مسئولان مربوطه قرار گرفته است که اگر جز این می شد همه چیز باید گل و بلبل می بود و از گلایه  شهروندان خبری نبود. برای ورود به شهرک فرهنگیان  باید از جاده ای که اهالی آن را جاده «شهرک» نامیده اند، عبورکنی، مسیری که گاهی  شمشادهای واقع در آن به قدری سر به فلک کشیده است که قادر به دیدن اطرافت نیستی. از پیاده رو در این مسیر خبری نیست، خیابانی با کم و بیش  شیب  و دست انداز و سرعت گیرهایی که موجبات گلایه مندی رانندگان عبوری را فراهم آورده است. با نزدیک شدن به ورودی شهرک نخاله های تلنبار شده بیش از هر چیزی خودنمایی می کند و  چهره  نازیبایی  به منطقه بخشیده است. غباری از کم توجهی بر شهرک ولیعصر(عج) بجنورد نشسته است. هر یک از شهروندان ساکن در شهرک فرهنگیان، گلایه هایی دارند و خواستار  انعکاس آن ها از طریق روزنامه «خراسان شمالی» هستند.
 
ظرفیتی که مغفول  ماند
«محمدی» یکی از ساکنان این منطقه می گوید: جاده ورودی به شهرک قابلیت تبدیل شدن به جاده سلامت را دارد، اما مسئولان از این ظرفیت غافل مانده اند.
وی با اشاره به این که با وجود هوای مطبوع  و چشم انداز زیبای ورودی شهرک می تواند به جاده سلامت برای علاقمندان تبدیل شود، می‌افزاید: جاده این منطقه حتی  پیاده روی مناسبی  برای افرادی که تمایل دارند  از این مسیر عبور کنند، ندارد.
وی تصریح  می کند: آسفالت جاده  شهرک  ولیعصر(عج) به مناسب سازی و روکش نیاز دارد و با وجود   این که مشکل به گوش مسئولان  رسیده، اما تاکنون اقدامی از سوی متولیان مربوطه انجام نشده است.
 نخاله های آزار دهنده
یکی دیگر از ساکنان این شهرک به نخاله هایی که دور تا دور شهرک را فرا گرفته است، اشاره می کند و می گوید: متاسفانه برخی افراد سود جو، نخاله های خود را به اطراف شهرک منتقل می کنند که علاوه بر نازیبایی باعث انتشارآلودگی و تجمع حشرات موذی در این منطقه می شود.«سلطانی» می افزاید: تاکنون اقدامی از سوی مسئولان برای جلوگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی و یا برخورد با افراد سود جو انجام نشده است.
 درختان رها شده
یکی دیگر از شهروندان به درختان هرس نشده در این منطقه اشاره  می کند و می گوید: درختان شهرک  سال هاست به حال خود رها شده اند و از مسئولان  فضای سبز می خواهیم به فضای سبز این منطقه توجه کنند.
«شوکتی» هم چنین می افزاید: متأسفانه جمعه ها ساکنان این منطقه از سرویس رفت و آمد محروم هستند و افرادی که وسیله نقلیه ندارند در صورت بروز کار ضروری با مشکل مواجه می شوند.
وی یکی دیگر از خواسته های اهالی را راه اندازی آژانس شبانه روزی بیان می کند و می گوید: ساکنان این منطقه از امکانات محروم هستند و تا زمانی که مسئولان در منطقه حضور نداشته باشند درد اهالی را درک نمی کنند.
آسفالت بیمار
یکی دیگر از اهالی به آسفالت بیمار منطقه اشاره می کند و می گوید:  حدود 30 سال  از آسفالت بیمار منطقه می گذرد و تنها اقدامی که مسئولان طی این مدت انجام داده اند ترمیم چندین باره ای بوده که تبدیل به  دست  انداز شده است.
یکی دیگر از ساکنان شهرک ولیعصر (عج) با اشاره به جولان سگ های ولگرد می گوید: ترس از هجوم سگ های  ولگرد سبب شده است به تنهایی و بدون وسیله نقلیه از خانه خارج نشویم.
«سعادتی» می افزاید: جرأت نداریم ساعات اولیه صبح و ساعات پایانی شب با فرزندانمان در محیط  شهرک ساعتی قدم بزنیم و همواره  مورد تهدید سگ های ولگرد هستیم.
وی با اشاره به این که جای خالی نیروی انتظامی در شهرک احساس می شود، می گوید: در این شهرک با  وجود 10 هزار نفر جمعیت و قدمت 30 ساله کلانتری استقرار نیافته است.
یکی از اهالی شهرک با بیان این که درمانگاه دندان پزشکی در این شهرک احداث شده است، می گوید: افتتاح یک درمانگاه شبانه روزی برای ساکنان این منطقه ضروری است و از رفت و آمد به داخل شهر و تردد اضافه  جلوگیری می کند.
«بشارتی» می افزاید: کمبودهای موجود سبب شده  است این  گونه احساس کنیم که سرانه خدمات برای ساکنان این شهرک در نظر گرفته نشده است.
وی که از کیفیت آب شرب منطقه نسبت به سال های گذشته راضی است، بیان می کند: آب شرب این  منطقه از چاه های ارکان تأمین می شود، بنابراین آبی با کیفیت و مناسب  است.«هدایتی»  از دیگر ساکنان این شهرک از مسجد ناتمام آن می گوید و ادامه می دهد: هیچ نهادی برای تکمیل مسجد شهرک پیشقدم نشده است و مردم ساکن در منطقه به طور خودجوش با هزینه های خودشان کم کم برای ساخت مسجد اقدام کرده اند.
وی با اشاره به این که جاده بجنورد به شهرک به روکش مناسب نیاز دارد، بیان می کند: چنانچه مسئولان مربوطه بازدیدهای دوره ای از مناطق مختلف شهر داشته باشند به طور حتم به مشکلات موجود پی خواهند برد.
وی از شرکت های خدمات رسان به خاطر بی توجهی به مناسب سازی مناطق حفاری شده انتقاد دارد و ادامه می دهد: برخی از شرکت های خدمات رسان از جمله آب و فاضلاب بعد از اتمام حفاری، پروژه را به حال خود رها می کنند که  دردسرهای بعد از آن برای ساکنان شهرک است.
«علیزاده» از دیگر ساکنان این  شهرک به نبود پارک محله مناسب برای 10 هزار نفر ساکن در آن اشاره می کند و می گوید: با وجود فضای آزاد در اطراف شهرک تاکنون اقدامی برای احداث پارک مناسب در آن انجام نشده است و کمبود پارک مناسب و فضای سبز را برای فرزندانمان احساس می کنیم.
وی می افزاید: پارک کوچکی در شهرک وجود دارد، اما فقط نام پارک را یدک می کشد و جوابگوی نیاز اهالی نیست.در همین رابطه شهردار منطقه 2 بجنورد می گوید: ساخت شهرک فرهنگیان توسط شرکت تعاونی آموزش و پرورش آغاز شد و قرار بود این شرکت تعاونی تمام امکانات و تاسیسات مانند خدمات مربوط به پارک  ها  را در اختیار  ساکنان قرار دهد.«محمدی» می افزاید: متأسفانه این شرکت نمی تواند این خدمات را به ساکنان شهرک ارائه دهد به همین دلیل چند سال قبل این شهرک به شهرداری واگذار شد و شهرداری قبول کرد در ازای پرداخت مبلغی از سوی اهالی به عنوان هزینه اولیه احداث یا ارائه  خدمات شروع به کار کند.  
وی بیان می کند: مقرر بود اهالی 700 میلیون تومان برای ارائه خدمات  شهرداری پرداخت کنند، اما  این مبلغ  توسط اهالی  پرداخت نشده است.
وی تصریح می کند:  از سال  88 رسما  شهرداری ارائه خدمات را در شهرک ولیعصر(عج) پررنگ کرد و تا این زمان تنها  وصولی درآمد ما از محل عوارض نوسازی و صادر شدن پروانه های ساختمانی با تعداد  محدود بوده است.
وی می گوید: با اضافه  شدن شهرک ارتش به این شهرک به وسعت شهرک ولیعصر(عج) افزوده  شد و  شهرداری پروانه  بیشتری صادر و خدمات ارائه می کند.   وی یادآور می شود: به زودی ناحیه شهرداری در این شهرک برای رسیدگی به امور مربوطه ایجاد و  راه اندازی می شود.
وی هم چنین از افتتاح ایستگاه آتش نشانی شماره 6 در این منطقه برای خدمات رسانی به شهروندان  خبر می دهد. /روزنامه خراسان شمالی    
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار