یک کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه استفاده از ترشی ها فواید و مضرات زیادی دارد، گفت: بهتر است سالاد و سبزی جایگزین مصرف ترشی شود.
کد خبر: ۳۱۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 23 October 2016
تابناك رضوي، برلیانت بزرگمهر گفت : یکی از چاشنی هایی که در فصل سرما بر سر سفره های ما به وفوردیده می شود استفاده از انواع ترشی های خانگی و صنعتی است .

وی با اشاره به اینکه بهتر است مردم، ترشی های خانگی را جایگزین ترشی های صنعتی نمایند، افزود: ترشی های صنعتی به علت افزودنی های زیاد و نمک فراوان توصیه نمی شود.

وی با اشاره به اینکه ، قرار گرفتن گل کلم و سبزیجات سبزی که حاوی ویتامین c هستند در سرکه موجب می شود تا خواص این سبزیجات کاملا حفظ شود، افزود : بهتر است در هنگام طبخ ترشی ها آب آن را دور نریزیم چراکه به این وسیله مواد مغذی آن را کاملا از دست می دهیم.

بزرگمهر با تاکید براینکه استفاده از ترشی در افرادی که اضافه وزن دارند موجب پرخوری و افزایش اشتها می شود، اظهار داشت : مصرف ترشی موجب ترشح املاح صفراوی شده و هضم چربی با سرعت بیشتری انجام می شود، بنابراین می تواند جایگزین مناسبی باشد برای غذاهای پرکالری و افرادی که تصمیم به رژیم لاغری دارند .

مسئول روابط عمومی انجمن تغذیه ایران با تاکید براینکه افرادی که مشکلات گوارشی دارند بهتر است کمتر از ترشی ها استفاده نمایند، بیان کرد: ترشی ها به علت دارا بودن نمک ، فلفل و سرکه می توانند موجب تشدید بیماری های دستگاه گوارش شوند .

وی در پایان با اشاره به اینکه ، برای داشتن تغذیه ای سالم بهتر است سالاد و سبزی را جایگزین ترشی ها کنیم ،خاطر نشان کرد: نحوه حرارت دادن سبزیجات هنگام طبخ ترشی ، قرارنگرفتن در معرض اکسیژن ، استفاده کم از نمک و حذف جوش شیرین باید در تهیه ترشی های خانگی رعایت شود.


منبع: سلامت آنلاين
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار