معاون آموزش و پرورش کرمانشاه:
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از فعالیت یک‌هزار و 100 معلم متخصص تربیت‌بدنی در این استان خبر داد و گفت: اولیای دانش‌آموزان بر این باور نباشند که ورزش کردن مانع درس‌خواندن می‌شود.
کد خبر: ۳۱۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 17 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،سلمان محمدی،معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش را متولی اجرای درس تربیت بدنی در سطح مدارس استان دانست و اظهار داشت: حدود یک‌هزار و 100 معلم متخصص تربیت بدنی با مدرک تحصیلی لیسانس، فوق‌لیسانس یا دانشجوی دکترای تربیت‌بدنی در سطح مدارس استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام مدارس سطح استان دارای معلم ورزش هستند، ادامه داد: درس تربیت‌بدنی در سطح حیاط مدارس و یا سالن‌های ورزشی شهری و روستایی به شکل منظم و استاندارد اجرا می‌شود.

* تشریح برنامه‌های تربیت‌بدنی در پایه‌های مختلف ابتدایی

وی به برنامه‌های تربیت‌بدنی در پایه‌های مختلف ابتدایی اشاره و بیان کرد: معلم‌های ورزش در پایه اول ابتدایی بازی‌های دبستانی در پایه دوم طرح ژیمناست و در پایه سوم طرح ملی صبا (آموزش شنا) را آموزش می‌دهند.

 محمدی به طرح طناب‌ورز برای دانش‌آموزان پایه چهارم، پنجم و ششم اشاره کرد و افزود: 15 تکنیک طناب‌زنی برای پایه چهارم، دو میدانی برای پایه پنجم و طرح آموزش تنیس روی‌میز برای پایه پنجم در قالب طرح طناب‌ورز در سطح مدارس ابتدایی برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

*برای سومین سال المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای امروز در کرمانشاه اجرا شد

وی المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای را در واقع یک بسته کوچک‌تر از المپیاد عنوان کرد که در مدارس اجرا می‌شود و ادامه داد: امسال برای سومین سال المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای اجرا می‌شود، دانش‌آموزان مسؤولیت برگزاری این المپیاد در سطح مدارس از ثبت‌نام گرفته تا اعلام آمادگی و حضور در مسابقات را برعهده دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از افتتاحیه المپیاد ورزشی به مناسبت روز تربیت‌بدنی خبر داد و گفت: امروز با اهتزاز پرچم المپیاد مسابقات به شکل منظم شروع می‌شود و اختتامیه آن در مناطق گرمسیری استان در اسفندماه و در مناطق کوهستانی در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

وی به تفاهم‌نامه با اداره‌کل ورزش و جوانان استان اشاره کرد و اظهار داشت: افرادی که به عنوان استعداد‌یاب مشخص شده‌اند در این دوره از مسابقات حضور پیدا می‌کنند دانش‌آموزان موفق و با استعداد را شناسایی و برای شناسایی استعداد‌های نهفته و درخشیدن آن‌ها در میدان‌های ورزشی در آینده به باشگاه‌ها معتبر معرفی می‌کنند.

به گفته محمدی، سال گذشته حدود 180 هزار نفر از دانش‌آموزان اختصاصی در المپیاد ورزشی مدرسه‌ای شرکت کردند که براساس آن‌ دانش‌آموزان موفق به ترتیب در مسابقات ناحیه‌ای، استانی و کشوری حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در میدان‌های ورزشی فعالیت گروهی ،مسؤولیت‌پذیری، دوستان خوب و اعتماد به نفس را پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: روحیه دانش‌آموز در مسابقات ورزشی بالا می‌رود و برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کند.

این مسؤول به اعزام 300 نفر از دانش‌آموزان منتخب استان کرمانشاه در رشته‌های مختلف به مسابقات کشوری در سال گذشته اشاره و بیان کرد: در هر سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم دانش‌آموزانی منتخب از استان کرمانشاه در مسابقات کشوری حضور داشتند که می‌توان به موفقیت دختران در رشته‌های فوتسال و بدمینتون و همچنین کسب مقام نخست کشوری پسران در مسابقات دو میدانی اشاره کرد.

*کرمانشاه جزو 8 استان برتر کشور در زمینه مسابقات ورزشی دانش‌آموزی

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش پسران تیم‌های اعزامی جزو 6 تیم برتر کشور بودند و در مجموع دانش‌آموزان دختر و پسر در سطح کشور برای نخستین بار توانستند جزو هشت استان برتر کشور در بحث مسابقات ورزشی باشند.

وی با بیان اینکه ورزش برای همه مدیران مدارس جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است، ادامه داد: براساس مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که نقشه راهبردی است باید طوری پیش رفت که دانش‌آموزان در مدارس چند بعدی تربیت شوند یعنی هم درس بخواند، تندرست باشد و اعتقاد آن‌ها در مسائل مذهبی راسخ شود.

محمدی به کانون‌های ورزشی در داخل مدرسه و خارج از مدرسه نیز اشاره کرد و افزود: در سطح مدارس علاوه بر دو ساعت درس تربیت‌بدنی کانون‌های ورزشی در داخل مدرسه و خارج از مدرسه فعال بوده تا در ساعاتی که مدرسه تعطیل است زمینه‌ای فراهم شود که دانش‌آموزان در حیاط و یا سالن ورزشی مدارس حضور پیدا کند و یا در خارج از مدرسه در سالن که آموزش و پرورش یا اداره تربیت بدنی دارد دانش‌آموزان به تمرینات ورزشی خود برای کسب مهارت بیشتر ادامه دهد.

وی با اشاره به نقش به‌سزای ورزش کردن در ارتقاء تحصیلی دانش‌آموزان، متذکر شد: اولیا دانش‌آموزان بر این باور نباشند که ورزش کردن مانع درس‌خواندن می‌شود باید هر دو در کنار هم متعادل و متناسب باشد برای ورزش دانش‌‌آموزان هزینه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار