مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: بخاطر سرمازدگی اواخر سال گذشته تولید گوچه سبز (آلوچه)در این شهرستان 90 درصد کاهش دارد.
کد خبر: ۳۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 05 May 2015
به گزارش تابناک یزد، محمدعلی حاتمی زاده گفت: بیش از 50هکتار از سطح باغات شهرستان ابرکوه که بیشتر در دهستان فراغه بخش مرکزی می باشد به گوجه سبز اختصاص دارد .

وی ادامه داد: امسال بخاطرسرمازدگی تولید این محصول درهرهکتاربه یک تن رسیده درحالی که سال گذشته به طور متوسط از هر هکتاربیست تن ودرمجموع بیش از یکهزارتن گوجه سبز برداشت شده است .

این مسوول بابیان اینکه کار برداشت گوجه سبز تا اوایل خرداد ادامه دارد، تصریح کرد: این محصول علاوه بر بازار مصرف داخلی به استان های هم جوار صادر شده است

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه گفت: به علت کاهش دمای هوا در اواخر سال گذشته دوهزارو900هکتارباغات میوه در حومه این شهرستان و یکهزارو100هکتاراراضی زیرکشت گندم به ارزش 409 میلیارد و 470 میلیون ریال خسارت به کشاورزان این شهرستان وارد شده است.

این مسوول تاکیدکرد: اراضی کشاورزی درطی 25 سال گذشته 14 سال است که همیشه علاوه برسرمازدگی بهاره دست خوش خشکسالی بوده که خسارات فراوانی دراین مدت متوجه کشاورزان سخت کوش این شهرستان شده است که کشاورزان این شهرستان ، خواستار تخصیص اعتبارات برای جبران بخشی از آن شده اند.

مدیرجهادکشاورزی ابرکوه تصریح کرد: درشهرستان ابرکوه 17 هزار و 500 هکتار اراضی به کاشت محصولات مختلف کشاورزی اختصاص دارد که از این میزان پنج هزار هکتار آن به باغات میوه اختصاص دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار