کد خبر: ۳۱۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 15 October 2016
به گزارش تابناک یزد،دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی حقوق پزشکی در زمینه حقوق ژنتیک، اعلام کرد: نظر به درخواست میهمانان علمی  و شرکت‌کنندگان کنگره اعم از جامعه حقوقی و پزشکی کشور زمان برگزاری این کنگره از ۲۷ و ۲۸ مهرماه به 26و 27 آبان‌ماه تغییر کرد.

 دکتر "علی‌اکبر جعفری ندوشن" در تشریح اهداف و برنامه‌های این کنگره با بیان این که تحولات نوین حوزه ژنتیک به مثابه اقیانوس مواجی است که چالش‌های فقهی، حقوق و اخلاقی زیادی را فراروی جوامع قرار داده و تجزیه و تحلیل آنها تعامل و هم‌فکری اندیشمندان حوزه‌های مختلف را می‌طلبد، گفت: در این کنگره آخرین دستاوردهای فقهی، حقوقی و اخلاقی در این حوزه از سوی اندیشمندان و صاحب‌نظران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، این کنگره با محوریت انجمن علمی حقوق پزشکی ایران و مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و با همکاری و مشارکت دانشگاه یزد، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و شرکت پیشگامان کویر یزد در دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

جعفری گفت: حقوق در پژوهش‌های ژنتیک، ژن‌درمانی و پیامدهای حقوقی آن، حمایت قانونی از ذخایر ژنتیکی، مهندسی ژنتیک و چالش‌های حقوقی آن محورهای اصلی این کنگره که با حضور حقوقدان و پزشکان برجسته  خارجی و داخلی مورد بررسی علمی قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار