کد خبر: ۳۰۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 09 October 2016

مدیرکل استاندارد ایلام گفت:800 مورد نمونه‌برداری و بازرسی از واحدهای تولیدی ،آزمون بیش از 600 وسیله سنجش سبک و باسکول ثابت همکف، آزمون 750 نازل جایگاه عرضه سوخت مایع، آموزش بیش از دو  هزار نفر ساعت به مدیران کنترل کیفیت و کارکنان،صدور 10 پروانه کاربرد علامت استاندارد، تمدید 22 پروانه کاربرد علامت استاندارد، معرفی 8 واحد تولیدی و صنفی به طی یک سال گذشته حدود 133 پروانه تمدید، تعلیق و ابطال در استان ایلام داشته‌ایم. مراجع قضایی ازجمله اقدامات مهم این اداره کل طی امسال است .


به گزارش تابناک ایلام ؛ «مهناز همتی» در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات ایلام با تأکید بر اینکه تولید کالای استاندارد به رونق اقتصادی کمک می‌کند، اظهار کرد: هدف از کنترل بازار توسط این اداره کل ناامن کردن بازار برای فروش محصولات فاقد استاندارد و بی‌کیفیت است و کارشناسان استاندارد ایلام تعهد لازم مبنی بر عدم عرضه و فروش کالاهای فاقد استاندارد و عودت کالاهای فاقد علامت استاندارد از این واحدهای صنفی اخذ کرده‌اند و بعد از اتمام مهلت قانونی و در صورت عدم توجه به تعهدات، واحد مشمول پیگرد قانونی بوده و برابر ضوابط موضوعه جهت اقدامات حقوقی لازم به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در طول یک سال گذشته بیش از 36 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی استان به‌منظور اطمینان‌بخشی و صحه‌گذاری به کیفیت کالاهای تولیدی و خدماتی آن‌ها صادرشده است.

همتی یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد را صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد دانست و تصریح کرد: طی سال گذشته حدود 133 پروانه تمدید تعلیق و ابطال در استان ایلام داشتیم که بیش از 506 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی را نیز انجام داده‌ایم.

وی افزود: واحدهای گاز پرکنی بسیار مورد تأکید هستند که بیش از 6 بازرسی در هرماه برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم و 500 نمونه‌برداری از فرآورده‌های تولیدی واحدهای تولیدی نیز صورت گرفت که در کنترل طرح «طاها» در سطح عرضه و بازار بیش از 4700 بازرسی داشتیم که از این تعداد 200 مورد به‌صورت خاص منجر به نمونه‌برداری شد.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به این‌که در بخش فلزات گران‌بها ازجمله طلا انگ گذاری 55 مورد انجام‌شده است، افزود: در بخش آزمون جایگاه‌های عرضه سوخت مایع که توسط شرکت‌های تائید صلاحیت شده انجام‌شده 700 مورد بازرسی داشتیم و در این راستا نیز بیش از 100 مورد بازرسی از باسکول‌های ثابت همکف صورت گرفته است.

همتی ادامه داد: در حوزه وسایل سنجش و ترازوها نیز بیش از 3 هزار بازرسی و سنجش به‌منظور دقت ترازوها انجام‌شده و در بخش صدور و تمدید مجوز آزمایشگاه‌های همکار نیز 14 پروانه صادر و تمدیدشده است.

وی بابیان اینکه در این مدت حدود 13 مورد تفاهم‌نامه در راستای استانداردسازی و همکاری دوجانبه به امضا رسیده است، تصریح کرد: دفاتر استانداردسازی در پارک علم و فناوری و دانشگاه ایلام نیز افتتاح شدند.

مدیرکل استاندارد ایلام به صادرات 90 هزار تن کالای استاندارد به کشور عراق با بیش از 800 مورد تعیین ماهیت اشاره و بیان کرد: کار تعیین ماهیت کالاهای صادراتی از طریق دستگاه «ایکس آر اف» صورت می‌گیرد.

همتی با تأکید بر این‌که در بحث ایمن‌سازی آسانسورها 40 مورد گواهی تأییدیه ایمنی صادر کردیم، گفت: در بخش عملکرد استاندارد نیز توانستیم رتبه دوم کشوری را کسب کنیم.

وی صدور 12 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد، 25 فقره تمدید پروانه، پنج فقره ابطال پروانه و سه مورد تعلیق پروانه از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته توسط استاندارد استان ایلام  بیان کرد.

مدیرکل استاندارد ایلام، از مردم استان خواست هنگام خرید از استاندارد بودن کالاها اطمینان پیدا کنند و افزود: آشنایی با نحوه تدوین استانداردهای بین‌المللی، تربیت فرزند، خانواده متعالی، معرفت و بصیرت حسینی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و خانواده، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با پارک علم و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، دانشگاه ایلام، اداره کل محیط‌زیست استان، اتاق اصناف استان، سازمان نظام‌مهندسی ساختمان، جهاد دانشگاهی ایلام، صداوسیما مرکز ایلام و افتتاح دفتر استانداردسازی در دانشگاه ایلام و پارک علم و فناوری از دیگر فعالیت‌های این اداره کل در نیمه اول سال جاری اعلام کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار