مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه:
کرمانشاه- مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: متاسفانه با وجود الزام قانونی اما توجهی از سوی اشخاص حقیقی و دستگاه‌های دولتی به امر مناسب سازی شهری برای معلولان نمی‌شود.
کد خبر: ۳۰۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 08 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از مهر، امید قادری امروز شنبه در جریان بازدید از شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه در جمع مسئولان قوه قضائیه و دادگستری اظهار داشت: شیرخوارگاه معتضدی به همت واقف محترم خانواده معتضدی تاسیس شده و ساختمان قدیمی داشت که با عنایت مقام معظم رهبری هم اکنون فضای فیزیکی استانداردی دارد و می‌توان گفت این شیرخوارگاه از بهترین استانداردهای کشور است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان برخی مشکلات شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه گفت: یکی از دغدغه‌های ما این است که کودکان به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

قادری با اشاره به تقاضای زیاد قبول فرزندخواندگی در استان کرمانشاه گفت: ورود شیرخوارگان به این مرکز روز به روز در حال افزایش است اما کودکانی که شرایط فرزندخواندگی را دارند بسیار محدود هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر از ۲۸ کودک شیرخواره موجود در این مرکز تنها ۲ یا ۳ کودک شرایط فرزندخواندگی را دارند و از جمله دلایلی که ما نتوانستیم امکان فرزندخواندگی این کودکان و یا به عبارتی واگذاری آنها به افراد متقاضی را فراهم کنیم این است که این کودکان بدسرپرست هستند.

قادری خواستار حمایت دادگستری و قوه قضائیه برای تسهیل روند شرایط فرزندخواندگی در استان شد و افزود: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا در بحث کودکان بدسرپرست از نظر قانونی نظارت سلب شود و در اختیار خانواده‌های متقاضی قرار گیرد.

وی خواستار تشکیل شعب ویژه برای رسیدگی به امور فرزندخواندگی شد و گفت: امیدواریم موارد مشخصی از قضات برای رسیدگی به امور فرزندخواندگی تشکیل شود.

قادری در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌ها در خصوص امر مناسب سازی شهری برای معلولان گفت: متاسفانه با وجود الزام قانونی این موضوع در استان کرمانشاه هم از جانب اشخاص حقیقی و هم دستگاه‌های دولتی چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های مدیر کل دادگستری استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: قوه قضائیه و دادگستری در بحث مناسب سازی مکان‌های اداری و تجاری برای معلولان ما را کمک و راهنمایی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار