مسؤول صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری یزد از صدور ضمانت‌نامه با نصف کارمزد بانک‌ها برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۳۰۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 05 October 2016

به گزارش تابناک یزد،ذبیح‌الله زارع  با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات حمایتی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اظهار داشت: بسیاری از واحدها در تامین وثیقه‌های بانکی و یا تامین اعتبار برای خرید مواد اولیه دچار مشکل هستند.

وی با بیان اینکه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به دنبال حمایت از صنایع کوچک و متوسط با ارائه خدمات خاص است ادامه داد: در صندوق ضمانت سرمایه‌‌‌گذاری صنایع‌ کوچک برای واحدهای تولیدی و صنعتی، با نصف کارمزد بانک‌ها  ضمانت‌نامه ارائه می‌شود.

مسئول صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری یزد با اشاره به اینکه دولت در قالب چارچوب‌های قانونی برنامه‌ریزی شده، با ایجاد مشوق‌ها، حمایت از صنایع کوچک و متوسط را دنبال می‌کند که صدور برخی ضمانت‌نامه‌ها در این زمینه است.

وی به تشریح خدمات این صندوق در استان پرداخت و گفت: خدماتی که از سوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری در استان به متقاضیان ارائه می‌شود صدور ضمانت‌نامه شرکت در مناقصه و مزایده، ضمانت نامه‌های گمرکی، ضمانت‌نامه اعتبار خریدار جهت تامین مواد اولیه و کالای پیش ساخته و ماشین آلات و ضمانت نامه تامین مالی از اشخاص حقیقی و حقوقی است.

زارع با تاکیدبر اینکه کارمزد خدمات در این صندوق بسیار اندک است اضافه کرد: برای نمونه ضمانت‌نامه اعتبار خرید مواد اولیه به نفع فروشنده، بدون مراجعه به بانک با نرخی معادل نیم تا دو درصد صادر می‌شود.

وی از دیگر خدمات این صندوق را صدور ضمانت نامه پیش پرداخت، ضمانت‌نامه کسور وجه الضمان، ضمانت اوراق بدهی برای بورس اعلام کرد.

مسئول صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری یزد مهمترین بخش خدماتی در این صندوق را صدور ضمانت تسهیلات اعطایی بانک‌ها دانست و بیان داشت: با توجه به مشکلاتی که این روزها در صنعت و تولید استان نمایان است این صندوق با هدف تسهیل امور واحدهای صنعتی نسبت به صدور این نوع ضمانت‌نامه‌ها اقدام می‌کند.

وی با تاکیدبر اهمیت زمان در فعالیت‌های اقتصادی اظهار داشت: از زمان درخواست و اقدام برای تشکیل پرونده تا صدور ضمانت‌نامه اگر مشکلی از جانب متقاضی بروز نکند در مدت 10 روز فرآیند کار انجام خواهد پذیرفت.

زارع با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل عنوان کرد: این صندوق به عنوان ابزاری مطمئن برای تقویت و حمایت از صنایع، نقش حمایتی و مددرسانی خود را ایفا می‌کند و در حقیقت فعالیت‌های صندوق در سال جاری با رویگرد حمایتی تداوم دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار