مدیرعامل سازمان بهسازی و زیباسازی اطراف حرم با بیان اینکه انسجام برنامه‌ریزی کشورهای پیشرفته در قم وجود ندارد، گفت: باید به دنبال راهکار برای مشکلات شهر قم باشیم.
کد خبر: ۳۰۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۵ 03 October 2016
به گزارش تابناک قم، علیرضا خاکی در نشست تخصصی نگاهی گذرا به شهرسازی قم با اشاره به اینکه اینگونه نشست‌ها باید به دنبال راهکار برای مشکلات شهر قم باشد اظهار داشت: ما از آن دوره‌ای که مشکلاتمان را نمی‌شناختیم گذشتیم و الان نمی‌دانیم چه کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه انسجام برنامه‌ریزی کشورهای پیشرفته در قم وجود ندارد، افزود: بسیاری از واقعیت‌های جامعه شناسی و اقتصادی برای ساماندهی مسائل معماری به ما کمک نمی‌کند.  

مدیرعامل سازمان بهسازی و زیباسازی اطراف حرم معماری و شهرسازی را به لباس جامعه تشبیه کرد و گفت: ما اول در مسائل جامعه شناسی و فلسفه مشکل داریم بعد در حوزه معماری چرا که مدرنیسم اول در فکر ایجاد می‌شود و بعد در شهرسازی خودش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تغییرات وسیع فکری و فرهنگی در نسل‌های جدید اظهار داشت: چرا ما خواب بودیم که این تفکر در حوزه فکری ما ایجاد شد و حالا به ظهور آن در معماری انتقاد می‌کنیم.

خاکی به ساخت شهرک مهدیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته محل زندگی روحانیون از مردم جدا نبود اما ما این کار را انجام دادیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی و زیباسازی اطراف حرم ادامه داد: وقتی روحانیت را از محله باغ پنبه بیرون آوردیم معلوم است که محله رو به زوال می‌رود.

وی با اشاره به سخن یکی از حاضران جلسه در جدایی میان واتیکان و مراکز خرید در ایتالیا ابراز کرد: این رفتار محصول تفکرات قرن شانزدهم است که می‌خواست کلیسا را از مردم و جامعه جدا کند اما ما نمی‌خواهیم حوزه را از جامعه جدا کنیم.

خاکی گفت: اینکه بازارها کنار مساجد یا حرم‌های مقدس شکل می‌گیرد، در واقع ظهور و بروز دین در تمام عرصه‌های جامعه را نشان می‌دهد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار