مدیرکل استاندارد اردبیل:
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: ضرورت دارد تمامی هتل‌ها و ساختمان‌های عمومی شهر سرعین از آسانسورهای استاندارد و ایمن برخوردار باشند.
کد خبر: ۳۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 03 May 2015
به گزارش فارس، هاشم علایی در نشست با مسئولان شهرستان سرعین اظهار کرد: باید شهرداری‌ها دقت کنند تا بدون تاییدیه ایمنی در استفاده از استاندارد مجوزی برای پایان کار صادر نکنند و در این زمینه باید با دقت نظر بیشتر تلاش کرد زیرا ترویج فرهنگ استفاده از محصولات استاندارد موجب ارتقای کیفیت و تولید می‌شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل افزود: استانداردسازی می‌تواند سبب ارتقای کیفیت و افزایش تولید و به تبع آن رونق واحدهای تولیدی و افزایش اشتغال را در پی داشته باشد.

علایی یادآور شد: استفاده از فرآورده‌های مصالح ساختمانی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد در شهر توریستی سرعین  از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل بیان کرد: نظارت دقیق مهندسان ناظر بر پروژه‌ها طبق مصوبه هیئت وزیران باید صورت گیرد تا بتوانیم از همان مراحل اولیه احداث ساختمان‌ها از فرآورده‌های مصالح ساختمانی استاندارد شده داخل استان استفاده کنیم.

علایی در مورد اهمیت استانداردسازی آسانسورها نیز عنوان کرد: آسانسورهای نصب شده در ساختمان‌ها باید گواهی استاندارد داشته باشد، شهر سرعین به دلیل احداث هتل‌ها و ساختمان‌هایی که از آسانسور در آن استفاده می‌شود باید گواهی ایمنی استاندارد داشته باشند.

این مسئول ادامه داد شهرداری قبل از صدور پایان کار حتماً گواهی ایمنی آسانسور را اخذ و از صدور پایان کار بدون گواهی ایمنی آسانسور به خاطر خطرات احتمالی جداً پرهیز کند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل یادآور شد: با توجه به اینکه تجهیزات زمین‌های بازی و شهربازی مشمول مقررات استاندارد اجباری است بنابراین در راستای حفظ سلامتی و ایمنی جامعه حتماً استانداردهای لازم را کسب و گواهی ایمنی را از سوی شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران که در راستای اصل 44 قانون اساسی فعالیت می‌کنند، دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه عاطف ناصری فرماندار سرعین از فعالیت‌های صورت گرفته در شهر سرعین توسط اداره کل استاندارد تقدیر و تشکر کرده و از حضور مدیرکل استاندارد استان اردبیل در شورای اداری شهر سرعین دعوت کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار