دکتر شبستری:
دکتر شبستری با بیان این که ساختار دولتی بسیار ضعیف است و مطابق با خواست مردم نیست افزود: روند اداری بسیار سخت و ناراضی کننده برای مردم است از این رو کارمندان باید تلاش کنند که چگونه کار ارباب رجوع را حل کنند.
کد خبر: ۳۰۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵ 29 September 2016
همایش مدیران، کارکنان، محققان و مصاحبه‌گران هسته‌های گزینش و اعضای شورای نظرده استان آذربایجان شرقی صبح امروز با حضور دبیر هیات عالی گزینش کشور، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان در تبریز برگزار شد.

اسدالله وطنی، دبیر هیات عالی گزینش کشور در این همایش گفت: نگاه سیاسی به افراد، در گزینش آنها جایی ندارد و گزینش‌گران نباید بر اساس ظاهر افراد قضاوت کنند.

وی با بیان این که در گزینش، معیار قانون است، افزود: اصل گزینش، کاری عقلانی است و در تمام دنیا مرسوم است اما متاسفانه برخی مواقع سلیقه های سیاسی، قومی و قبیله ای در آن دخالت داده می شود.

وطنی خاطرنشان کرد: کارگروه ویژه ای برای روش های گزینش و اصلاح آن در هیات عالی گزینش کشور تشکیل داده ایم که مصوبات این کارگروه را به استان ها ابلاغ خواهیم کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این همایش با بیان این که گزینش یکی از کارهای سخت به شمار می رود، گفت: امر گزینش نه به عنوان یک کار اداری بلکه به عنوان یک کار الهی محسوب می شود و هر خطا و اغماضی در این بخش با سرنوشت افراد ارتباط مستقیم دارد.

سعید شبستری گفت: گزینش به خاطر تطبیق شرایط فرد با کار و محیط خدمت است و در این امر صلاحیت علمی و رفتاری فرد مورد نظر است.

وی افزود: به خاطر گزینش های نادرست است که فسادهای بزرگ در ادارات رخ می دهد و از این رو در گزینش باید از افراط و تفریط خودداری کرد.

وی اظهارکرد: ثمره حضور افراد ناشایست در ادارات، ضرر دیدن مردم و جامعه است و موجب بدبینی مردم به مسئولان و نظام می شود.

شبستری خاطرنشان کرد: گزینش بهتر، یکی از راهکارهای کاستن فساد در ادارات است و با درست انجام شدن گزینش این اطمینان وجود دارد که جلوی فساد در ادارات گرفته می شود.

وی با بیان این که ساختار دولتی بسیار ضعیف است و مطابق با خواست مردم نیست افزود: روند اداری بسیار سخت و ناراضی کننده برای مردم است از این رو کارمندان باید تلاش کنند که چگونه کار ارباب رجوع را حل کنند.

شبستری گفت: یکی از موفقیت های دولت تدبیر و امید، مبارزه با فساد اداری است و خوشبختانه توانسته ایم در گلوگاه ها، جلوی فساد را بگیریم.

رییس هسته گزینش استانداری آذربایجان شرقی نیز با بیان این که یکی از ثمرات گزینش، سلامت اداری است، گفت: سلامت اداری به صورت تنگاتنگ با گزینش در ارتباط است و گزینش صبورانه و دقیق می تواند جلوی بسیاری از تخلفات را بگیرد.

محمدتقی طالبیان افزود: سلامت اداری موجب پایداری سلامت اجتماعی و پیشرفت اقتصادی می شود.

وی با بیان این که فساد اداری موجب قرارگرفتن امکانات عمومی در اختیار افراد خاص می شود، گفت: فساد اداری موجب مرگ خلاقیت ها، هدررفت منابع، و کنار رفتن افراد صالح از اداره امور می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار