تابناک تهران- در فوتبال ایران اقلیت ارامنه حضور بسیار پر رنگی داشتند و انصافا به ندرت پیش می آمد که فوتبالیستی ارمنی باشد و خوب نباشد. آندرانیک تیموریان یکی از همین ارمنه دوست داشتنی کشورمان است که در این سالها کم افت و خیز بوده و بازیکنی بوده که انصافا خیلی کم پیش آمده که او را معمولی ببینیم.
کد خبر: ۳۰۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 25 September 2016
کاپیتان تیم ملی ایران گفت: من عاشق ایران هستم؛ آنها هیچ تبعیضی قائل نمی شوند و هیچ مشکلی هم ندارم.
آندو تیموریان در گفت و گویی جالب با یکی از رسانه های ارمنستانی درباره  حضورش در ارمنستان اظهار داشت: برای اولین بار است که به ارمنستان می ایم و از این اتفاق بسیار خوشحالم.  به عنوان یک ارمنستانی خیلی هم خوشحال هستم که اینجا حضور دارم.  شغل من اجازه نمی داد که زودتر از این به اینجا بیایم. افتخار می کنم که در ارمنستان هستم.
وی در ادامه افزود: حس و حالم بسیار خوب است. ما به یک زبان صحبت می کنیم. من هیچ مشکلی ندارم. خیلی ها از اینکه ارمنی صحبت می کنم سورپرایز شدند. اما درباره تیم ملی. ما دو بازی سخت پیش روی خود داریم. ابتدا باید در تاشکند مقابل ازبکستان قرار بگیریم و سپس به دیدار کره جنوبی برویم.
کاپیتان تیم ملی در ادامه خاطرنشان کرد: شش لژیونر ما اینجا حضور ندارند و همین کار ما را سخت می کند. تنها دو روز است که تمرینات خودرا شروع کرده ایم. دو جلسه در روز تمرین می کنیم. امکانات و زمین همه چیز خوب است. از شما تشکر می کنم که اجازه دادید تا به اینجا بیاییم و این شانس را به ما دادید که از امکانات خوب شما استفاده کنیم.
وی همچنین اذعان داشت: به من گفته بودند که ارمنستان و این کمپ، امکانات خوبی دارد. مارکار اقاجانیان به من اطلاع داده بود. من می دانم که تیم ملی ارمنستان هم اینجا تمرین می کند. همه چیز اینجا فوق العاده است.
آندو درباره دیدار ایران و ارمنستان در سال 2010  و عدم حضورش در آن دیدار گفت: در آن برهه زمانی من  در تیم فولهام بازی می کردم و باشگاهم به من اجازه حضور در این بازی را نداد.
وی درباره حمایت شدنش در جام جهانی توسط ارمنستانی ها بیان داشت: موقع برگزاری بازی های ایران در جام جهانی پرچم های ارمنستانی را دیدم . در دو جام جهانی 2006 و 2014 حضور داشتم. متاسفانه سال 2010 نتوانستیم به این رقابت ها برسیم. این زیبایی فوتبال است و شیرینی و تلخی های خاص خودش را دارد.  خدا را شکر می کنم که دو بار تجربه حضور در جام جهانی را دارم.
وی در پاسخ به این سوال که بازی های ارمنستان را دنبال می کند یا خیر تصریح کرد: اگر دروغ نگفته باشم نه. من بازی های ارمنستان را به دلیل کمبود وقت دنبال نمی کنم.
کایپتان تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون پیشنهاد حضور در تیم ملی ارنستان را داشته است یا خیر، اذعان داشت:  11 سال پیش چنین درخواستی به من شد اما من 5، 6 بازی برای تیم ملی ایران انجام داده بودم.  من ایران را عاشقانه دوست دارم. اینجا هیچ تفاوت و تبعیضی قائل نمی شوند.
وی درباره ادامه فوتبالش اظهار داشت: من 33 سال دارم و فعلا می توانم بازی کنم. بدنم آماده است. ما کار سختی برای حضور در جام جهانی داریم و رقابت دشوار و نزدیکی وجود دارد. ما هم اکنون 4 امتیاز داریم. بازی بعدی بسیار مهم است. من امیدورام که ایران برای پنجمین بار در جام جهانی حضور پیدا کند. اگر بتوانم برای سومین بار در جام جهانی حاضر باشم رکورد بزرگی را از آن خودم کرده ام.
وی درباره رابطه اش با کارلوس کی روش خاطرنشان کرد: کی روش از لحاظ روحی و ذهنی بسیار قوی است. او با بازیکنانش صادق است. ما پنج سال و نیم است که در کنار هم هستیم. همدیگر را به خوبی می شناسیم و رابطه خیلی خوبی هم با یکدیگر داریم.
کاپیتان تیم ملی درباره اینکه  چه کسی را بهترین بازیکن جهان یمی داند گفت: لیونل مسی. او فوق العاده است و به نظرم فوتبال در خون این بازیکن جریان دارد.
آندو در پایان اذعان داشت: خیلی دوست دارم مقابل ارمنستان بازی کنم و همچنین آرزو می کنم که این تیم بتواند همراه ما در جام جهانی 2018 حضور داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار