حسن صالحی در دیدار با استاندار گیلان، اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده در جنوب سواحل دریای خزر آمادگی پرورش 350 تا 400 هزار تن ماهی وجود دارد
کد خبر: ۲۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 01 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، حسن صالحی  در دیدار با استاندار گیلان، اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده در جنوب سواحل دریای خزر آمادگی پرورش 350 تا 400 هزار تن ماهی وجود دارد.

وی بر ظرفیت بالای گیلان در حوزه پرورش ماهی در قفس تأکید کرد و افزود: در زمان حاضر در استان های شمالی چهل هزار تن پرورش ماهی داریم که با پرورش ماهی در قفس این آمار به 10 برابر افزایش می یابد.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: بر اساس داده‌های آماری شیلات ایران، کشور ما با بیش از پنج هزار کیلومتر طول ساحل سهم تولید کل آبزی‌پروری آن با صید و غیره 850 هزار تن است.

استاندار گیلان نیز در این دیدار اظهار داشت: در سفر هیئت دولت به گیلان پرداخت 30 میلیارد تومان از مطالبات ناشی از حذف پره های صیادی که صیادان سال ها منتظر پرداخت آن بودند تصویب شد.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه صیادان گیلانی از زحمتکش ترین قشرهای این استان هستند که کمتر به مطالبات آنها توجه شده است، افزود: در سفر پانزدهم کاروان تدبیر و امید تصمیمات خوبی در زمینه بهبود وضعیت صید و صیادی گرفته شده که پرداخت این مطالبات پس از سالها انتظار یکی از این موارد است.

وی به مصوبه توسعه پرورش ماهی در قفس نیز اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح نیز پرداخت 10 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

استاندار گیلان، گسترش اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس را موجب بهبود وضعیت معیشتی صیادان و ایجاد اشتغال بیشتر در استان دانست و افزود: دولت با تمام توان از اجرای این پروژه با رعایت مسائل زیست محیطی حمایت می‌کند.

نجفی،  افزایش سرانه مصرف ماهی را در بهبود شاخص های سلامت جامعه نیز موثر عنوان کرد و گفت: گیلان استانی ساحلی است اما میانگین 14 کیلوگرم مصرف ماهی استان از میانگین 19 کیلوگرم جهانی کمتر است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار