گزیده خطبه های نماز جمعه اصفهان:
تابناک: بعد از تغییر هر دولت تمامی وزا، فرمانداران، استانداران و همه اهالی دولتی هم همچون آمار عوض می‌شوند. در همین اصفهان از دولت قبل دو نفر مانده‌اند که می گویند همین دو نفر هم بهتر بود نباشند.
کد خبر: ۲۹۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 16 September 2016
تابناک اصفهان: آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی-سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان سرشماری نفوس و مسکن، اظهار کرد: آمار درست و دقیق برای هر نوع تصمیم گیری و مدیریت نیاز است. وقتی صحبت از مدیریت مملکت می‌شود باید بدانیم چقدر جمعیت داریم، چند نفر مالیات می‌دهند، چه تعداد فقیر و نیازمند در کشور وجود دارد. بدون آمار و اطلاعات دقیق تصمیم صحیح گرفتن ممکن نیست.

وی با اشاره به لزوم عدم وابستگی آمار به دولت ادامه داد: در کشور باید مرجعی واحد و سازمانی وجود داشته باشد تا بدون وابستگی سیاسی و حتی مالی به دولت وظیفه بررسی اطلاعات و آمار را داشته باشد. چه بسیار کشورهایی که تا پنجاه سال پیش در همین شرایط بودند اما تجربه نشان داد این موضوع اشتباه است و ادارات آماری باید از دولت جدا شوند.

امام جمعه اصفهان افزود: اینطور نباشد که دولتی آماری را اعلام کند، دولت بعدی بیاید و آمار را جا به جا کند. یا دولتی برای منافع آمار را درست اعلام نکند و دولت بعدی بگوید آمار دولت پیشین غلط بوده است. این بدبختی کشور است. این موضوع تغیر آمارها از آسیب‌های کشور است که امکان تصمیم گیری صحیح را از مدیران کشوری سلب می‌کند.

طباطبایی نژاد گفت: بعد از تغییر هر دولت تمامی وزا، فرمانداران، استانداران و همه اهالی دولتی هم همچون آمار عوض می‌شوند. در همین اصفهان از دولت قبل دو نفر مانده‌اند که می گویند همین دو نفر هم بهتر بود نباشند. مگر می‌شود از یک گروهی که یک دولت را اداره می‌کردند حتی یک نفر مسلمان نبوده باشد، حتی یک نفر شایسته و لایق نبوده باشد و نتواند به خدمت ادامه بدهد.
 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: بهترین کتاب برای شناخت امیرالمؤمنین(ع) زیارت غدیریه است؛ اما با اینکه بسیار گرفتار بودند، اما با این وجود شاگردان زیادی از جمله عبدالعظیم حسنی را تربیت کردند.

وی در خصوص عظمت غدیر خم گفت: غدیر خم مهم‌ترین مناسبت سال است که در این روز امیرالمؤمنین(ع) به امر خداوند متعال به خلافت و امامت نصب شدند؛ از مردم خوب‌مان تشکر می‌کنم که هر سال این روز بزرگ را گرامی می‌دارند؛ باید به دنیا بگوییم که در روز غدیر، دین خدا کامل شد.

مدیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان ادامه داد:‌ در این دوران کوتاه حضرت علی(ع) بهترین شیوه حکومت‌داری را به ما نشان داده است، حضرت هرچه منصب بالاتری داشت، در برابر مردم خضوع بیشتری داشته است، اما بعضی‌ها به مقام و منصبی که می‌رسند سعی دارند در مدت کوتاه حکومت خود بار بقیه زندگی خود را ببندند که این با سیره امیر‌المؤمنین (ع) مغایرت دارد.

وی افزود: حضرت زمانی که بر جهان اسلام حکومت می‌کرد لباس وصله‌دار می‌پوشید و می‌فرمود این لباس وصله‌دار مزایایی دارد. از جمله اینکه تکبر و غرور را از انسان می‌گیرد و مردم فقیر نیز به خلیفه خود اقتدا می‌کنند؛ البته این به این معنا نیست که انسان همیشه لباس وصله‌دار بپوشد بلکه سطح زندگی انسان نباید از عموم مردم فاصله بگیرد؛‌ حتی با وجود رزق حلال نیز نباید به تجمل روی آورد.

 
آیت الله طباطبایی نژاد همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: بسیاری از دانش آموزان نمی توانند وسایل مدرسه تهیه کنند و اینکه برخی برای فرزندان خود بهترین وسایل را تهیه کنند و نسبت به دیگران بی اهمیت باشند کار درستی نیست.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :