فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی راهبردی در صف نخست ایستادگی و دفاع از اقتدار کشور قرار دارد.
کد خبر: ۲۹۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 08 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، امیر دریادار حسین آزاد صبح امروز در مراسم بدرقه ناوگروه 43 و استقبال رسمی از ناوگروه 42 نیروی دریایی ارتش که در منطقه یکم نیروی دریایی در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: نیروی دریایی راهبردی در صف نخست ایستادگی و دفاع از اقتدار کشور قرار دارد و هر ناوگروه اعزامی ایران به آب‌های آزاد، پیام صلح و دوستی ایران با مردم مسلمان منطقه را با خود به همراه دارد که نویدبخش امنیت و اقتدار ایران بوده و تأثیر آن نیز بر امنیت منطقه مشهود است.
 
وی با بیان اینکه شناورهای تجاری و نفت‌کش‌های بسیاری از کشورهای مختلف جهان در سطح آب‌های آزاد از حضور ناوگروه ایرانی بهره‌ برده‌اند، افزود: حضور ما در دریاهای آزاد نه تنها نشانه رشد و بالندگی نیروی دریایی و توان نیروهای مسلح کشورمان است بلکه خنثی‌کننده امواج اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی نیز بوده است.
 
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: در طول مأموریت ناوگروه 42 نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد، کشتی‌های تجاری کشورمان با آرامش و امنیت ویژه‌ای از شمال اقیانوس هند و دریای عربی عبور می‌کنند و نه تنها دزدان دریایی بلکه هیچ دشمنی جرأت کوچک‌ترین اقدامی در تهدید کشتی‌های ایرانی را ندارد.
 
آزاد به تأثیر حضور مستمر ایران در آب‌های آزاد بر ایجاد امنیت در مناطق مختلف دریایی به ویژه از چنگال دزدان دریایی اشاره و گفت: ناوگروه‌های اعزامی نیروی دریایی ارتش ضمن انجام وظیفه راهبردی خود در این بخش، جنبه آموزشی نیز یافته‌اند و شماری از دانشجویان دوره‌های مختلف نظامی ضمن حضور در این ناوگروه به کسب تجربیات ارزشمندی در این عرصه نائل می‌آیند که در آینده و برای خدمت مجاهدانه برای امنیت و اقتدار کشور به آن نیاز دارند.
 
وی اضافه کرد: در طول مأموریت ناوگروه 42 ارتش در آب‌های آزاد، 19 فروند شناور یگان شناور و پروازی نظامی فرامنطقه‌ای نیز شناسایی مثبت شدند.
 
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: کشورهای معدودی در زمینه اعزام ناوگروه به آب‌های آزاد جهانی فعال هستند که حضور ایران در میان این کشورها ضمن ایجاد اقتدار نظامی موجب اثبات توانمندی‌های ویژه ایران در این عرصه می‌شود.
 
دریادار آزاد در پایان از صبر و تحمل خانواده‌های کارکنان نیروی دریایی ارتش نیز تقدیر کرد و گفت: با دعای خیر مردم ایران و با اتکای به خداوند متعال و در سایه رهبری‌های هوشمندانه فرمانده کل قوا، مأموریت‌های مهم نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد با اقتدار و صلابت ویژه‌ای صورت می‌گیرد که نشانه رشد و بالندگی نیروهای مسلح کشورمان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار