مسوول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: 122 نشریه چاپی و 19پایگاه خبری دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات در این استان مشغول فعالیت هستند.
کد خبر: ۲۹۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 05 September 2016

  به گزارش تابناک اردبیل به نقل از ایرنا ، 'رئوف موسوی' در نشستی با اصحاب خبر و رسانه و مدیران کانون های آگهی و تبلیغاتی پارس آباد افزود: در این استان 230 خبرنگار با نشریات مکتوب و پایگاه های خبری تحلیلی و خبرگزاری های مجوزدار فعالیت می کنند که 180 نفر این تعداد رسمی و بقیه به صورت افتخاری در عرصه خبر و رسانه حضور دارند.
وی با اشاره به رسالت ها و مسوولیت های خبرنگار و نقش آنها در پیشرفت و توسعه کشور اظهار کرد: مطبوعات و رسانه ها باید با خودداری از پرداختن به مسائل جناحی و گروهی برای انعکاس مطالبات شهروندان و دستاوردهای نظام و انقلاب و رساندن صدای مردم به گوش مسوولان تلاش کنند.
او گفت: مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی در ایجاد و حفظ وحدت و همدلی میان مردم و مسوولان ، امید بخشی به مردم و جامعه برای حفظ اتحاد و انسجام و ایجاد شور و نشاط اجتماعی وظیفه مهمی بر دوش دارند.
وی نقد و انتقاد سازنده را در پویایی و رشد و بالندگی جامعه بسیار اثر بخش دانست و ادامه داد: بر اساس قانون مطبوعات رسانه ها حق دارند نظرها ، انتقادهای سازنده و مستد ل، پیشنهادها و توضیحات مردم و مسوولان را با رعایت موازین اسلامی و مصالح جامعه و به دور از حب و بغض و توهین و تخریب منتشر کنند.
وی با بیان اینکه مسوولان باید برای شنیدن نقد خبرنگاران سعه صدر بیشتری داشته باشند، اضافه کرد: نباید فعالیت خبرنگاران به تمجید و تعریف از مسوولان منحصر شده و این قشر از انجام رسالت اصلی خود غافل شوند.
موسوی در ادامه از شناسایی و فعالیت 380 سایت و پایگاه خبری بدون پروانه در استان اردبیل خبر داد و گفت: از این تعداد لیست نام و نشانی حدود 120 پایگاه خبری به پلیس فتای استان ارائه شده است.
وی از مدیران پایگاه های خبری بدون مجوز خواست در اسرع وقت نسبت به اخذ پروانه از هیات نظارت بر مطبوعات اقدام کنند.
مسوول کانون های آگهی و تبلیغاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: 225 کانون آگهی و تبلیغاتی دارای مجوز در سراسر استان فعال است که از این تعداد 18 کانون در پارس آباد مغان فعالیت می کند.
حمدالله اسکندری بر لزوم رعایت قانون و ضابطه مند شدن فعالیت کانون های آگهی و تبلیغاتی تاکید کرد و افزود: بر اساس آیین نامه تاسیس و نظارت بر نحوه فعالیت کانون آگهی و تبلیغاتی ، پروانه فعالیت کانون های غیر فعال و بلاتکلیف باطل می شود.
به گفته وی ، با پالایش کانون های تبلیغاتی استان ، واحدهای فعال از غیر فعال شناسایی و مجوز تعدادی از کانون های بلاتکلیف و متخلف باطل شده است.
او با بیان اینکه مدیران کانون های تبلیغاتی باید در رعایت قانون و فعالیت در چارچوب قانون پیشقدم باشند، گفت: چاپ آگهی نامه از سوی کانون های آگهی و تبلیغاتی بدون مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلاف قانون است و در صورت مشاهده با متخلفان بر اساس قانون رفتار خواهد شد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد نیز گفت: حدود دو هزار نفر در این شهرستان در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت می کنند.
غریب منوچهری با اشاره به استعدادها و ظرفیت های بالای این منطقه مرزی در زمینه فرهنگ و هنر افزود: تجهیز و گسترش اماکن فرهنگی و هنری و توجه بیش از پیش به بخش فرهنگ به اعتلای این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر کمک زیادی می کند.
وی از ساماندهی و رفع مشکلات و نیازهای انجمن های وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان خبر داد و بر ضرورت گشایش انجمن سینما در پارس آباد تاکید کرد.
در این جلسه تعدادی از خبرنگاران و مدیران کانون های آگهی و تبلیغاتی به بیان دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند و تصمیم هایی برای رفع این مشکلات اتخاذ شد.
پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار