کد خبر: ۲۸۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 31 August 2016


معاون فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه شمار متقاضیان برای ساخت گرمخانه در این فراوان است، اما نبود زمین مناسب دست این متقاضیان را بسته است.

مژگان رضا زاده کاوری روز پنجشنبه در کارگاه بررسی تاثیرات فرهنگی و اجتماعی گرمخانه ها در البرز افزود: با این حال طرح های بین المللی برای توسعه گرمخانه ها در دست اجرا داریم.

وی بیان داشت:اکنون مراکزی برای نگهداری افراد بی خانمان در محمد شهر و ملک آباد البرز فعال است اما اعتبارات آنها رو به کاهش است به کمک شهرداری ها نیاز داریم.

رضا زاده کاوری تاکید کرد که متقاضی تاسیس گرمخانه زیاد داریم و سازمان های مردم نهاد هم برای گرمخانه استقبال کرده اند اما مکانی برای احداث گرمخانه وجود ندارد.

وی گفت: مالکان هیچ وقت حاضر نیستند ملک خود را در اختیار افرادی قرار دهند که دارای مشکلات و آسیب های اجتماعی هستند.

وی بیان داشت: اکنون در این زمینه باید برنامه ریزی کرد چرا که افراد کارتن خواب از قزوین و شهریار به کرج برای اسکان در گرمخانه ها می آیند که آسیب های اجتماعی ما را چند برابر می کند.

رضا زاده کاوری افزود: ما به دنبال کاهش رفتارهای پر خطر هستیم چون خیلی از افراد کارتن خواب دارای بیماری های پر خطری مثل ایدز ، گال یا شپس هستند که باید غربالگری با نظارت بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: بهزیستی با محدودیت های زیاد در بخش بودجه مواجه است در عین حال نیز پتانسیل های زیادی در بخش دولتی و غیر دولتی دارد که می تواند به کاهش آسییب های اجتماعی کمک کند.

معاون بهزیستی البرز گفت: 15درصد کارتن خواب ها در کشور زنان تشکیل می دهند و در البرز این آمار خیلی بیشتر از کشوری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار