باز هم دیوار کوتاه خبرنگاران؛
قرار نیست که رسانه ها به جای انجام وظیفه، همواره مراقب اظهارات نسنجیده کسانی باشند که در مقام منصب، مست شده و هر آنچه که دوست داشته باشند را بر زبان بیاورند.
کد خبر: ۲۸۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 29 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل، ذکی الله خوشبخت رئیس شورای شهر اردبیل دراظهاراتی عجیب از رسانه‌ها خواست تا به تعبیر او با انتشار اخبار تنش‌آفرین براساس سلایق خاص زمینه تفرقه و دودستگی را فراهم نیاورند بلکه سعی کنند فضای آرامش، اعتماد و وثوق را بین شورا و شهرداری و حتی شهروندان فراهم آورند!

در خصوص سخنان رئیس شورای شهراردبیل چند نکته را باید مدنظر قرار داد:

1- اساساً تولید محتوای رسانه ای تابعی از تحولات و رویدادها است و بلاتردید آنچه که در این یک ماه و اندی پیرامون استیضاح شهردار اردبیل- صرفنظر از تحلیل های برخی مطبوعات،سایتها و خبرگزاریها- روایتی از زبان اعضای محترم شورا و دیگر مسئولان ذیربط در این خصوص بوده است و چنانچه به زعم آقای خوشبخت، اخبار وارونه شده است نه با نیت سوء ،بلکه ناشی از عدم کنترل های حداقلی در بیان اظهارات از سوی برخی مسئولان محترم، سخنان متناقض و اتفاقاً تنش آفرین از سوی آنان بوده است که عیناً در رسانه ها نقل می شود.

2- آقای خوشبخت استحضار دارند که مباحث به اصطلاح تنش آفرین که تفرقه و دودستگی را جلوه می کند، دقیقاً از زبان برخی اعضای محترم شورای شهر و مسئولان اجرایی و نظارتی استان مطرح شد و اگر قرار باشد که کسی را از این جهت مواخذه و مجازات کنند، آقایانی هستند که بدون توجه به جایگاه و مسئولیتی که آن را در اختیار دارند، برای به رخ کشیدن قدرت خود به طرف مقابل سخن بر زبان رانده و برای جامعه و افکار عمومی هزینه ایجاد می کنند.

3- هر چند رسانه ها، مصلحتی بالاتر از قانون نمی شناسند اما به کرات برای مصلحت عموم و خارج از وظیفه خود،خطاهای جبران ناپذیر و خسارت بار برخی مسئولان ساده لوح را به اصطلاح بایگانی می کنند اما قرار نیست که خبرنگاران به جای انجام وظیفه، همواره مراقب اظهارات نسنجیده کسانی باشند که در مقام منصب، مست قدرت و تبختر شده و هر آنچه که دوست داشته باشند بر زبان بیاورند و تازه وقتی متوجه خطای فاحش خود می شوند، به تکذیب متوسل شده و رسانه ها را به متهم به بی قانونی و ... کنند.

4- و سرانجام این که فرافکنی، دیوار کوتاه تر از خبرنگاران و حمله رسانه ها، چاره کار نیست؛ بهتر است مسئولان امر هر تصمیمی را که در حوزه مسئولیتی خود می گیرند اول به طور همه جانبه، آثار ناشی از تصمیم خود را بسنجند و اگر قرار شد در این باره به افکار عمومی گزارش دهند،با در نظر گرفتن مصالح عمومی رفتار و عمل کنند و گرنه این هنر نیست که برخی مسئولان بناخواسته و خواسته با اظهارات و رفتارهای خود جامعه را ملتهب کرده و در مقام پاسخگویی به مراجع بالاتر و افکار عمومی،دشمن فرضی به نام رسانه ها را پیدا کرده و از خود سلب مسئولیت کنند.           

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
باسلام :اینجانب درشهرک کشاورزی ساکن هستم وچهارطبفه منزل مسکونی ساختم وشهرداری مبلغبی بابت پروانه ازبنده گرفت ولی متاسفانه الان 6سال است که کوچه ماخاکی است وشهرداری جواب نمی دهد قطعه 108و121و111و...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار