کارشناسان هشدار دادند: عفونت‌های قارچی کشنده در حال مقاوم شدن در برابر بسیاری از داروهایی هستند که برای مقابله با آنها استفاده می‌شوند.
کد خبر: ۲۸۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 29 August 2016
هر سال بیش از یک میلیون نفر به دلایل عفونت‌های قارچی جان خود را از دست می‌دهند که تنها ۷۰۰۰ مورد از این مرگ و میرها در انگلیس رخ می‌دهد و این نرخ مرگ و میر با تداوم مقاومت دارویی قارچ‌ها افزایش می‌یابد.

محققان بر این باورند که استفاده گسترده از ضد قارچ‌ها در محصولات کشاورزی یکی از دلایل اصلی افزایش مقاومت دارویی قارچی است که همچون افزایش مقاومت آنتی‌بیوتیکی برای درمان عفونت‌های باکتریایی در انسان نگران‌کننده است.

پرفسور "آدیلیا واریس" از دانشگاه "آبردین" اسکاتلند گفت: تشابه نزدیکی بین مقاومت قارچی و باکتریایی وجود دارد اگرچه مشکل پیش رو با مقاومت قارچی نگران کننده‌تر است. در حال حاضر بیش از ۲۰ نوع مختلف از ترکیبات آنتی باکتریال وجود دارند در حالی که تنها چهار دسته ترکیب ضد قارچی موجود هستند.

قارچ‌ها عامل بروز انواعی از بیماری‌ها هستند که می‌توان آنها را تقریبا بدون سختی درمان کرد. هر چند برخی از انواع آنها پیامدهای جدی را متوجه فرد می‌سازد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، مجموع مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قارچی در جهان با تلفات بیماری مالاریا برابر است. به گفته کارشناسان روزانه افراد بیش از ۱۰۰ هاگ "آسپرژیلوس" را تنفس می‌کنند که به طور طبیعی سیستم ایمنی با آنها مقابله کرده اما در زمان ابتلا به برخی بیماری‌ها توانایی بدن برای سرکوب کردن آنها از بین می‌رود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار