رصدخانه تابناک اردبیل
تابناک اردبیل با رصد رسانه های مختلف آخرین اخبار جالب توجه را با کمی ویرایش و تلخیص منتشر می کند تا خوانندگان تابناک در زمان کوتاه تری بتوانند از مهمترین چکیده مطالب منتشر شده خبردار شوند. در این بخش مطالب جالبی برای شما خوانندگان آماده کرده ایم ...
کد خبر: ۲۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ 27 April 2015

تابناک اردبیل با رصد رسانه های مختلف آخرین اخبار جالب توجه را با کمی ویرایش و تلخیص منتشر می کند تا خوانندگان تابناک در زمان کوتاه تری بتوانند از مهمترین چکیده مطالب منتشر شده خبردار شوند.

 

آغاز رایزنی ها برای ریاست هیات فوتبال

نویسنده نشریه "ورزش اردبیل" در ستون "خارج از متن" این نشریه نوشت:

در حالی که وقت قانونی ریاست نوتاش بر هیات فوتبال استان ، شهریور ماه به پایان می رسد، شنیده ها از شروع رقابت مدعیان برای کسب کرسی ریاست هیات فوتبال استان حکایت دارد.

گویا در هفته های اخیر هادی صباغی ، مسعود هوشنمدی و برخی از چهره های فوتبالی استان تلاش هایی را در این رابطه آغاز کرده اند.

نویسنده نشریه ورزش اردبیل در ادامه با یادآوری وضعیت کنونی فدراسیون فوتبال و احتمال کاهش نفوذ کفاشیان بر روند برگزاری انتخابات ، معتقد است به احتمال قوی در این دوره اعضای رای دهنده در مجمع انتخابات رئیس هیات فوتبال استان از استقلال رای بیشتری نسبت به دوره های گذشته برخوردار باشند.


هشدار جدی در خصوص امنیت پل معلق پیرتقی!

پل معلق پیرتقی در بخش هشجین شهرستان خلخال در حالی مورد استفاده مردم و گردشگران قرار می گیرد که هیچگونه تابلو یا علامتی در خصوص استفاده ایمن از آن درج نشده است و متاسفانه هیچ متولی یا مسئولی هم ندارد و حادثه هم هیچگاه خبر نمی کند!

سایت خلخالیم در این باره نوشت:

اخیرا شاهد حضور گسترده مردم و گردشگران در این پل بوده ایم و متاسفانه شاهد آن هستیم که جمعیت حاضر بدون در نظر گرفتن موارد ایمنی و ظرفیت این پل و بصورت دسته جمعی از روی این پل عبور می کنند.

لذا به اهالی منطقه و مسئولین محترم در این خصوص هشدار جدی ! باید داد و خدای نکرده قبل از اینکه یک فاجعه انسانی در این منطقه به وقوع پیوندد، لازم است مسئولین و متولیان امر فکری به حال این موضوع کنند.

در ادامه مطلبی را که مجید منفرد، رئیس هیأت مدیره شرکت سازنده این پل اعلام کرده اند را برای اطلاع عموم و به ویژه مردم منتشر می کنیم.

وی با بیان اینکه این پل ۱۶۵ متری به سفارش شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در سال ۸۸ ساخته شده است اضافه کرد: این پل جهت تردد کارکنان کارگاه سد طراحی و ساخته شده است و در دستورالعمل استفاده از پل ذکر شده است که افراد جهت عبور با فواصل ۱۰ متر از هم می توانند تردد کنند.

آغاز رایزنی ها برای ریاست هیات فوتبال/ هشدار جدی در خصوص امنیت پل معلق پیرتقی! / کاندیداها و آفت های تبلیغاتی

اما متاسفانه در هفته های اخیر خبر رسیده داست که تعداد گردشگران استفاده کننده بسیار بیشتر از حد مجاز بوده است و لذا لازم است جهت‌ استفاده‌ی ایمن تدبیری اندیشیده شود.

با توجه به اعلام نظر مسئول شرکت سازنده این پل ، اینکه تا کنون اتفاق خاصی نیافتاده است ( سیمهای پل پاره نشده است ) ، فقط خواست خدا بوده و با ادامه روند کنونی ، هر لحظه ممکن است اتفاق بسیار تلخی در این منطقه بیافتد .

لذا لازم است مسئولین ، تابلویی مبنی بر شرایط استفاده ایمن از این پل در آنجا نصب کنند و بر نحوه استفاده از آن، مخصوصا در روزهای تعطیل نظارت داشته باشند و همچنین در دوره های زمانی خاص ، این پل مورد ارزیابی ایمنی قرار گیرد.


کاندیداها و آفت های تبلیغاتی

سایت آزادلو در مطلبی به نقل از رضا امیری در مورد ولخرجی های انتخاباتی نوشت: شخصی که برای قانون گذاری و احقاق حقوق مردم پا به عرصه میگذارد اگر خود به قوانین و مقررات احترام نگذارد چه بسا بعد ا ز راهیابی به مجلس نیز دچار لغزش و انحراف شود و در مبارزه با قانون شکنان دچار تردید و انحراف شود.

این سایت می افزاید: آیا فردی که با هزینه میلیاردی وارد خانه ملت می شود ، ابتدا به دنبال برگشت پول های هزینه شده خود می رود یا به فکر خدمت به مردم می افتد ؟! حال سوال اساسی این است با هزینه های میلیاردی برای پیروزی در انتخابات، اگر فردی با تکیه بر این پول های کثیف به مجلس راه یابد می‌تواند قانونگذاری امین، خادمی صادق و زبان راستین مردم و حافظ منافع مردم و میهنش باشد؟ قطعا چنین نیست.

پول های کثیف قطعا آدم های مسئله دار را روانه مجلس می‌کند و این می‌تواند حقیقت تلخی باشد که شاید به وقوع بپیوندد.

بنابراین تا زمانی که ملاک انتخابات صرف هزینه های میلیاردی باشد که از راههای قانونی و غیر قانونی تحصیل می شود واضح است که معیارهایی همچون اخلاق ، تعهد، تخصص، مردم داری، مدیریت و تحصیل به کنار می رود و میزان سرمایه هزینه شده ملاک عمل واقع می شود.

در کنار این موارد باید به رواج قول های پوچ و توخالی اشاره کرد که سال هاست به حیله ای برای رای جمع کردن از اشخاص مختلف به خصوص تحصیل کرده های بیکار تبدیل شده است. قول استخدام و اشتغال در شرکت های خصوصی و دولتی باعث می شود تا تحصیل کرده بیکار رانده شده از همه جا ، تمام تلاشش را برای کاندیدای قول دهنده انجام دهد ولی بعد از ورود کاندیدا به مجلس ، تازه متوجه می شود به قول دروغین وی دل خوش کرده بوداند.

یکی دیگر از بداخلاقی های رایج در انتخابات مجلس شورای اسلامی ، تعیین مسئولیت های مدیریتی و مدیرکلی بین دوستان پیش از انتخابات و رای آوردن است . این تقسیم مسئولیت های مدیریتی در سطح استان و شهرستان ؛ نشان می دهد که کاندیدا بعد از انتخاب به دنبال عزل و نصب هایی می رود که از نظر قانونی نه تنها وظیفه او نیست بلکه باید از دخالت در کار دستگاه های اجرائی پرهیز نماید.


عملیات فریب انتخاباتی اصلاح طلبان از نگاه کیهان

روزنامه کیهان در گزارشی با عنوان «عملیات فریب افراطیون مدعی اصلاحات برای انتخابات مجلس دهم» نوشته است: شواهد موجود از پروژه‌ فریبی حکایت می‌کند که مدیران پشت صحنه جبهه مدعی اصلاحات برای حضور در انتخابات مجلس دهم طراحی کرده و مقدمات آن را از زبان وابستگان دست‌چندم خود کلید زده‌اند. در این پروژه با تلویحی نزدیک به تصریح بر فقدان پایگاه مردمی اصلاح‌طلبان تاکید شده و راه خروج از این بن‌بست را در بهره‌گیری از شخصیت یا شخصیت‌هایی دیده‌اند که سابقه برجسته‌ای از اصولگرایی دارند ولی طی سال‌های اخیر به دلایلی از جبهه اصولگرایان فاصله گرفته‌اند، بی‌آن که ابراز ارادت و علاقه‌ای به مدعیان اصلاحات داشته باشند. در این عملیات فریب نام و تابلوی من درآوردی «اصولگرایان معتدل»! را برای شخصیت یا شخصیت‌های مورد اشاره جعل کرده‌اند و تلاش می‌کنند با این شناسنامه جعلی، ضمن احترام- ظاهری- به سابقه شخصیت یا شخصیت‌های مورد نظر، زمینه بهره‌گیری از آنان را فراهم آورند.


طعنه طنزآمیز "قانون" به وزیر کشور

آیدین سیار طنز نویس روزنامه قانون موضوع عقب نشینی وزیر کشور در نشست با نمایندگان مجلس را از موضوع پول های کثیف دستمایه قرار داده و نوشته است:

رحمانی فضلی (وزیر کشور): نمایندگان محترم! آقایان! دوستان! دلواپسان! نام آوران! امروز آمریکای شمالی، اروپا و بخشی از آفریقا غرق در فساد، پول کثیف و تباهی است و به قول آقای احمدی نژاد آمریکا مثل ماشینی است که با سرعت به ته دره سقوط می‌کند.

بنده نگران حوزه اقتصاد و سیاست این کشورها هستم و اتفاقا در سازمان ملل هم این بحث را مطرح کردیم و با استقبال بیش از صد و بیست صندلی همراه شد. متاسفانه برخی رسانه‌ها از حرف‌های من سوءاستفاده کردند.

بنده برای شام مهمان داشتم و یکی از دوستان را دعوت کرده بودم. دوست ما از آنجایی که مامور پمپ بنزین است و دائم توی دستش پول نگه می‌دارد همیشه در معرض بیماری است. قبل از شام به او گفتم: برو دستت رو بشور. پول کثیفه! من نمی‌دانم این رسانه‌ها کجا کمین کرده بودند که این جمله را شنیدند و کار به اینجاها کشید.

نمایندگان: یعنی شما اسفند ماه سال گذشته راجع به معضل پول کثیف صحبت نکردید؟

رحمانی فضلی (با تعجب): کی؟ من؟

نمایندگان : بله

رحمانی فضلی: من اسفند ماه سال گذشته صدایم گرفته بود اصلا نمی‌توانستم صحبت کنم.

نمایندگان: یعنی شما هیچ وقت نگفتید که با ورود و حضور این پول‌ها (پول کثیف) در حوزه سیاست رو به رو هستیم؟

رحمانی فضلی: سیاست چی هست اصلا؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار