تابناک تهران- حذف غذاهای ناسالم اولین قدم برای کاهش وزن است اما گاهی غذاهای سالمی که جایگزین می‌کنید به طور تعجب آوری چربی و کالری بالایی دارند. به همین دلیل مقدار مصرف آنها مهم است، حتی در مورد میوه‌ها، آجیل‌ها، ماست و سالادها!
کد خبر: ۲۸۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 23 August 2016
بنابراین رژیم‌تان را خراب نکنید و به راهنمایی ما در مورد مهم‌ترین خوراکی‌های سالمی که می‌توانند چاق‌کننده باشند توجه کنید. همچنین توصیه‌هایی در مورد توصیه‌هایی درباره‌ی جایگزین‌های رژیمی و اندازه‌‌ی مصرف مناسب این خوراکی‌ها بیان می‌کنیم تا وعده‌های غذایی را بدون احساس گناه و عذاب وجدان در مورد چاق شدن مصرف کنید.

آجیل

مغزها حاوی اسید‌های چرب امگا۳، پروتئین، ویتامین E و فیبر هستند، اما کالری بالایی نیز دارند. برای مثال، یک‌چهارم فنجان بادام، ۱۳۲ کالری انرژی دارد. با این حال، می‌دانیم که مثل پاپ‌کورن آجیل خوردن بسیار آسان است پس باید جلوی خودتان را بگیرید.

این رژیم خراب‌کن‌های آب زیر‌کاه را بشناسید!

بدون عذاب وجدان بخورید: به جای اینکه مستقیم از ظرف آجیل‌خوری مغزها را بردارید، اندازه‌‌ی معقولی از آن را مصرف کنید و رژیمتان را خراب نکنید. 

شکلات

شکلات تلخ حاوی پلی فنول برای مبارزه با بیماری است و اگر به مقدار خیلی زیاد خورده نشود، در کاهش وزن هم موثر است.در هر۳۰ گرم شکلات تلخ ۱۵۵کالری و ۹گرم چربی وجود دارد که ۵ گرم آن چربی اشباع شده است.

این رژیم خراب‌کن‌های آب زیر‌کاه را بشناسید!

بدون عذاب وجدان بخورید: از شکلات‌های تلخی که حاوی درصد بالایی از کاکائو و شکر کمتری هستند، به عنوان میان وعده استفاده کنید و گاهی فقط چند تکه‌ی کوچک از آن بخورید.

اسموتی

حتما می‌پرسید که یک لیوان اسموتی متشکل از آب میوه‌ها و یخ و سبزیجات، چه ضرری می‌تواند داشته باشد؟ وقتی در همین لیوان معمولی، موادی مانند شکلات، کره‌ی بادام زمینی، ماست یخ‌زده یا شربت‌های طعم‌دار وجود داشته باشد و در فنجان‌های بزرگ سرو شود، می‌تواند به یک منبع مضر از کالری‌های اضافه تبدیل شود. بعضی‌ از آنها حتی از میلک‌شیک‌‌ها سالم‌تر نیستند.

این رژیم خراب‌کن‌های آب زیر‌کاه را بشناسید!

بدون عذاب وجدان بخورید: برای اینکه این نوشیدنی‌ها در بدن تبدیل‌ به بمب‌ کالری نشوند، به جز میوه‌های تازه یا میوه‌های منجمد بدون شکر، یخ، ماست ساده (کم‌چرب) و شیر بدون شکر نباید چیز دیگری در آن‌ها وجود داشته باشد. 

قهوه

کافئین موجود در قهوه می‌تواند به محافظت از سلول‌های مغز در برابر آسیب‌هایی که باعث زوال عقل می‌شوند، کمک کند و دم کردن قهوه، بیماری‌ها را از شما دور می‌کند. اما اگر یک لیوان بزرگ لاته به همراه شیر پرچرب سفارش دهید، ۳۰۰کالری انرژی و ۱۵گرم چربی به بدن‌تان وارد کرده‌اید.

این رژیم خراب‌کن‌های آب زیر‌کاه را بشناسید!

بدون عذاب وجدان بخورید: قهوه‌ی تلخ و بدون شیر بنوشید تا ۵کالری کمتر مصرف کرده باشید. اضافه کردن حتی  مقدار بسیار کمی شیر بدون چربی و یک قاشق چای‌خوری شکر به قهوه‌، ۳۰ کالری به انرژی آن می‌افزاید.

ماست

یک ظرف ماست ساده حاوی ۱۰۰ کالری انرژی است و مقدار معینی کلسیم استخوان‌ساز به بدن می‌رساند. اما یک فنجان کوچک مخلوط ماست و میوه تا ۱۵۰ کالری انرژی و ۲۶ گرم قند دارد.

این رژیم خراب‌کن‌های آب زیر‌کاه را بشناسید!

بدون عذاب وجدان بخورید: ماست ساده و بدون چربی بخرید و خودتان با افزودن میوه‌های تازه و عسل آن را شیرین کنید. ماست یونانی بدون چربی خیلی بهتر است، زیرا به طور طبیعی قند کمتری دارد اما دو برابر بیشتر پروتئین دارد.

همبرگر سبزیجات

همبرگر سبزیجات نسبت به همبرگر گوشت، چربی و کلسترول کمتری دارد هر چند، شما به راحتی می‌توانید با افزودن پنیر، کچاپ و سس مایونز تا ۱۰۰۰ کالری و حتی بیشتر، به آن اضافه کنید! 

این رژیم خراب‌کن‌های آب زیر‌کاه را بشناسید!

بدون عذاب وجدان بخورید: چاشنی‌های روی برگر را محدود کنید و از دستور پخت‌های رژیمی استفاده کنید.


سالاد

فکر می‌کنید با سفارش سالاد انتخاب هوشمندانه‌ای کرده‌اید؟ البته انتخاب‌تان صحیح است، اما به شرط آنکه این برگ‌های سبز را با پنیر رنده شده، کروتان، آجیل‌های شیرین و سس‌های خامه‌ای نپوشانید. این کار ممکن است حتی از خوردن پیتزا هم چاق‌کننده‌تر باشد.

این رژیم خراب‌کن‌های آب زیر‌کاه را بشناسید!

بدون عذاب وجدان بخورید: چیزهای اضافه را حذف کنید و بی‌خیال سس‌ها شوید. حتی بعضی از سرکه‌ها هم کالری بالایی دارند!

نان سبوس‌دار

این نوع نان هم به اندازه‌ی نان‌ سفید، فرآوری شده است، مگر اینکه واقعا از گندم سبوس‌دار تهیه شده باشد. اغلب گندم سبوس‌دار، به صورت آردی آسیاب شده است که به راحتی هضم می‌شود و قند خون را به سرعت نان سفید بالا می‌برد.

این رژیم خراب‌کن‌های آب زیر‌کاه را بشناسید!

بدون عذاب وجدان بخورید: به جای نان سبوس‌دار می‌توان از نان گندم صد در صد سبوس‌دار، غلات کامل یا جوانه زده استفاده کرد.

سوپ

سوپ‌های آماده بسیار وسوسه‌انگیزند، چون یک وعده‌ی آسان و رضایت‌بخش و پر از سبزیجات به شمار می‌روند. خبر بد این است که سوپ‌های آماده معمولا نمک زیادی دارند، که می‌تواند باعث نفخ و نگهداری مایعات بدن شود. این سوپ‌ها معمولا از مواد به شدت فرآوری شده تشکیل شده‌اند.

این رژیم خراب‌کن‌های آب زیر‌کاه را بشناسید!

بدون عذاب وجدان بخورید: از سوپ‌های آماده‌ی کم‌چرب و کم‌سدیم استفاده کنید. به علاوه، همیشه می‌توانید سوپ‌ها را با آب رقیق کنید تا غلظت نمک‌شان کم شود.

میوه

آیا در خوردن خوراکی‌های خوب هم می‌توان زیاده‌روی کرد؟ اگر پای میوه‌ها وسط باشد، شاید! همه‌ی میوه‌ها سرشار از ویتامین‌، آب، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ هستند، اما بعضی از آن‌ها به طور طبیعی حاوی قند بیشتر و در نتیجه کالریِ بیشترند. انجیر، انبه، انگور، موز و گیلاس در دسته‌ی پرقندترین میوه‌ها قرار دارند.

این رژیم خراب‌کن‌های آب زیر‌کاه را بشناسید!

بدون عذاب وجدان بخورید: این احتمال وجود دارد که میوه‌ها چاق‌کننده نباشند! با این حال شما نمی‌توانید مقدار نامحدودی میوه بخورید و وقتی عدد وزنتان بالا رفت شگفت‌زده شوید! بیشتر خانم‌ها باید به تنها دو وعده‌ از میوه‌‌های تازه در روز اکتفا کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار