نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی از تلاش ها و پیگیری های مسئولان دولت تدبیروامید به سبب مشخص شدن مرز ریمدان برای ورود و خروج کالا و مسافر بصورت رسمی قدردانی کرد.
کد خبر: ۲۸۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 18 August 2016
تشکر از دولت به خاطر رسمیت مرز ریمدان
عبدالغفور ایرانژاد اظهار داشت: مسئولان هرچه سریعتر با انجام تشریفات قانونی و آماده سازی زیرساختها برای تردد در دو سوی مرز و جابجایی کالا و مسافر مشکلات مردم را مرتفع کنند.
وی افزود: سالها ساکنان شهرستان چابهار برای عزیمت به کشور پاکستان و دید و بازدید از اقوام و خویشاوندان و تبادل کالا با مشکلات زیادی روبرو بوده اند که با رسمی شدن مرز ریمدان بسیاری از مشکلات برطرف می شود.
وی گفت: اکنون با رسمی شدن مرز ریمدان برای جابجایی کالا و مسافر از سوی هیات دولت، از مسئولان سیاسی و انتظامی استان سیستان وبلوچستان به ویژه فرمانداری چابهار و مرزبانی هرچه سریعتر امکانات و زمینه های لازم برای ورود و خروج کالا ومسافر را فراهم و تسهیل کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مزیت های مرز رسمی ریمدان سبب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای مردم چابهار و شهرهای همجوار خواهد شد.
ایرانژاد با بیان این که هم اینک مرزبانی و مسئولان ذیربط برای صدور برگه راهداری و جابجایی کالا و مسافر قوانینی را اجرا می کنند که در مرزهای دیگر کشور وجود ندارد و این نوع رفتارها و سلیقه ای عمل کردن نارضایتی مردم را بدنبال دارد.
وی تصریح کرد: گذر مرزی در مرز ریمدان چابهار مانند سایر مرزهای رسمی کشور انجام و شئونات اسلامی رعایت شود.
وی با بیان اینکه هم اینک تکریم ارباب رجوع جایگاهی در بین مسئولان مستقر در مرز ریمدان چابهار ندارد، خاطرنشان کرد: حضور تمام افراد خانواده در هنگام صدور گذر مرزی الزامی شده است این در حالی است که قبلا فقط حضور سرپرست خانوار کفایت می کرد.
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی افزود: تاییدیه شورای اسلامی فقط جنبه ی نمادین دارد و برای خروج از مرز علاوه بر تاییدیه شورای اسلامی روستا و شورای بخش و بخشداری نیاز به اخذ ضمانت و کارت پایان خدمت است.
ایرانژاد گفت: اطاله ی روند صدور گذر و استعلامات و محدودیت صدور گذر مرزی برای مشمولان وظیفه وجود دارد و محدودیت هایی برای صدور گذر مرزی برای اهالی بخش های پلان و مرکزی شهرستان چابهار نیز اعمال می شود.
وی ادامه داد: برای ورود مهمانان پاکستانی به کشور ایران از طریق مرز ریمدان می بایست از قبل ضمانت و تعهد محضری را مهیا کرد و در قبال اخذ وجه در هنگام صدور گذر مرزی هیچ گونه خدماتی ارائه نمی شود.
وی گفت: تعداد گذرهای مرزی صادره با شمار متقاضیان هیچ تناسبی ندارد و باید سهمیه تعداد مسافران ورودی وخروجی افزایش یابد.
چابهار از طریق مرز ریمدان با کشور پاکستان ارتباط دارد.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار