دبیرکل اتاق مشترک ایران و گرجستان گفت: شمار گردشگران ایرانی در این کشور واقع در قفقاز از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۸۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 18 August 2016
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، رحیم عباچی در نشست با رییس اتاق بازرگانی و مسئولان فرودگاه بجنورد و دفاتر آژانس های توریستی در خصوص گسترش صنعت توریسم و ایرلاین در محل فرودگاه بجنورد اظهار کرد: در سال جاری بیشتر گردشگران گرجستان ایرانیان بودند.
وی صنعت گردشگری در این کشور را پویا دانست و افزود: موقعیت اقلیمی و آب وهوا، زیبایی های طبیعی، جنگل، دریا و چشم انداز های بکر و دیدنی بسیار قابل توجه ای در این کشور وجود دارد که این منطقه را به مکانی برای گردشگری فراهم کرده است.
وی اظهار کرد: گرجستان با چهار میلیون نفر جمعیت در سال 2016 بیش از دو میلیون و 636 هزار نفر گردشگر داشته است که نسبت به پارسال نیز در این شاخص 13 درصد رشد داشته است.
وی اظهار کرد: بعد از گردشگران ایرانی ، آذربایجان، ترکیه و ارمنستان از دیگر کشورهایی هستند که در گرجستان گردشگر بیشتری دارند.
عباچی گفت: اقامت گاه های تابستانی و زمستانی، هتل، رستوران، معماری قدیمی و مکان های تاریخی و طبیعت بسیار سرسبز و بکر از جمله جاذبه های گرجستان است که باعث رشد صنعت گردشگری شده است.
رییس اتاق بازرگانی، معادن، صنایع و کشاورزی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: این استان نیز به علت شرایط آب و هوایی و مناطق بکر و سرسبز و دیدنی و همچنین جاذبه های گردشگی دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر است که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.
محمد صمدی افزود: بناهای تاریخی، حوزه میزاث فرهنگی، وجود اقوام با فرهنگ های مختلف، آداب و سنن و صنایع دستی نیز از دیگر جاذبه های این استان برای صنعت گردشگری است.
وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی دارای تنوع تولیدی در بخش کشاورزی نیز است گفت: این امر نیز می تواند زمینه مبادلات تجاری را فراهم کند.
استان خراسان با 925 هزار نفر جمعیت و 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی سالانه افزون بر 900 هزار تن محصول تولید می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار