سرپرست استانداری مرکزی گفت: افزایش نرخ اشتغال و حمایت از سرمایه گذاری بومی، عامل رونق توسعه اقتصادی در این استان است
کد خبر: ۲۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 26 April 2015

شکرالله حسن بیگی روز یک شنبه در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان مرکزی افزود: نرخ بیکاری در استان مرکزی حدود هفت درصد است که این شاخص نسبت به وضعیت دیگر استان های کشور روند مناسب تری دارد.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی برای تخصیص اعتبارات طرح های اشتغال و سرمایه گذاری در استان، لزوم بررسی فراگیر و امکان سنجی تخصیص منابع مالی دولت در همه شهرستان های استان ضروری است.

سرپرست استانداری استان مرکزی بیان کرد: افزایش صادرات غیر نفتی و حمایت از صنایع کوچک زود بازده در استان از اولویت خاصی برخوردار است که باید با شناسایی واحدهای تعطیل،نیمه تعطیل و واحدهای با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد،زمینه ایجاد اشتغال مضاعف فراهم شود.

حسن بیگی بیان کرد:دولت توسعه اشتغال و حمایت از سرمایه گذاری را در قالب شاخص خروج از رکود دنبال می کند و این امر تنها با رونق اشتغال میسر می شود.

سرپرست استانداری استان مرکزی پیش بینی کرد: امسال با تحقق سرمایه گذاری های تعریف شده در استان ایجاد 20 هزار شغل هدفگذاری شده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری مرکزی نیز در این نشست در سخنانی گفت: روستاها کانون شاخص اجتماعی و اقتصادی کشور محسوب می شوند که از آن ها به عنوان سنگرهای تولید و اشتغال یاد می شود.

سیامک سلیمانی افزود: توسعه اشتغال در روستاها نیازمند رویکرد جدیدی است تا بتوان با ایجاد انگیزه و ارایه مشوق های اقتصادی، چرخ توسعه را با شتاب بیشتری به حرکت درآرود.

وی بیان کرد: به منظور حمایت از تولید داخلی و پشتیبانی از اقشار کم درآمد و مستضعف روستایی، سهم آورده مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در طرح های مشارکتی اقتصادی 15 درصد است.

 

وی ادامه داد: پارسال از مجموع 177 طرح مصوب اشتغال زایی روستایی در استان مرکزی حدود 90 طرح به تایید رسیده که با تخصیص منابع مالی به چرخه تولید وارد می شوند.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 800 طرح جدید سرمایه گذاری دراستان مرکزی وجود دارد که از یک تا 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

علیرضا زواشی بیان کرد: استان مرکزی سهم شش و هفت صدم درصدی در طرح های سرمایه گذاری دارد.

وی بیان کرد: 33 درصد از مجموع واحدهای صنعتی استان مرکزی در کلانشهر اراک واقع شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: اینک 409 واحد صنعتی تعطیل در استان مرکزی وجود دارد که بر اساس سند اشتغال استان باید زمینه ورود مجدد این صنایع زیان ده به چرخه تولید و اقتصاد فراهم شود.

بررسی طرحهای اشتغال و سرمایه گذاری صنعتی و ارایه گزارش مصوبات برنامه های اشتغال روستایی از دیگر موارد مطرح شده در نشست کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان مرکزی بود


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار