اعلام تحریم اکران فیلم تازه فرهادی در 25 درصد ظرفیت سینماهای ایران؟
اگر فیلم فرهادی در سینماهای حوزه هنری اکران نشود، این گزاره تایید می‌شود که این موضع‌گیری مواضع تصمیم گیران حوزه هنری بوده اما قرار بر رسانه‌ای شدن با این صراحت نبوده است. در عین حال اگر فیلم فرهادی در سینماهای حوزه هنری از جمله سینما آزادی اکران شود، مشخص می‌شود این روایت، نظر حوزه هنری نبوده...
کد خبر: ۲۷۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱ 15 August 2016

رسانه حوزه هنری: «فروشنده» فیلمی علیه غیرت و «قیصرکشی»سوره سینما رسانه رسمی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی موضعی صریح و بی‌سابقه درباره فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی گرفته است؛ موضعی که اگر برآیند نظرات تصمیم‌گیران حوزه هنری باشد، این فیلم در سینماهای حوزه از جمله «سینما آزادی» که مجموعاً سهمی در حدود 25 درصد کل فروش سینمای ایران دارد، اکران نخواهد شد.


به گزارش «تابناک»؛ «فروشنده» تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی از هفته دوم شهریور 1395 در سالن‌های سینمای ایران به نمایش در خواهد آمد و اندکی بعد در سایر کشورهای شرقی و غربی به نمایش درخواهد آمد. این روزها کلیپ چاپ پوسترهای «فروشنده» با تصاویر تمام قد شهاب حسینی و ترانه علیدوستی منتشر شده و همزمان کمپین تبلیغاتی فرهادی برای اکران هفتمین فیلمش در ایران در حال اوج گرفتن است.

 
در این شرایط زمزمه‌هایی مبنی بر عدم اکران فیلم «فروشنده» همچون فیلم «لانتوری» در سینماهای حوزه هنری مطرح شده بود و در واقع ظاهراً لیست تازه تحریم اکران فیلم‌ها توسط حوزه هنری شکل گرفته است. نشانه واضحی در این زمینه وجود نداشت، تا اینکه امروز «سوره سینما» رسانه رسمی حوزه هنری در مطلبی صریح و کم‌سابقه، فروشنده را متهم به ضد غیرت بودن کرد و حکایت این فیلم را حکایت «قیصرکشی» خواند.
 
این مطلب که امضای محمدرضا باقری سردبیر پیشین خبرگزاری دانشجو را دارد، با عنوان «نگاه سوره سینما به تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی» منتشر شد و ساعتی بعد از خروجی این رسانه حذف شد اما در گروهی دیگر از رسانه‌ها متن کامل این یادداشت وجود دارد. مشخص نیست چرا این یادداشت از خروجی سوره سینما حذف شد و آیا حوزه هنری قصد نداشته به این صراحت موضع خود را اعلام کند یا این تعابیر موضع حوزه هنری نیست و به همین دلیل این یادداشت حذف شده است.
 
در هر صورت زمان چندانی تا اکران این فیلم باقی نمانده و اگر فیلم فرهادی در سینماهای حوزه هنری اکران نشود، این گزاره تایید می‌شود که این موضع‌گیری مواضع تصمیم گیران حوزه هنری بوده اما قرار بر رسانه‌ای شدن با این صراحت نبوده است. در عین حال اگر فیلم فرهادی در سینماهای حوزه هنری از جمله سینما آزادی اکران شود، مشخص می‌شود این روایت، نظر حوزه هنری نبوده و به همین دلیل از خروجی سوره سینما حذف شده است.
 
در گزارش «سوره سینما» به بخش‌های قابل توجهی از داستان «فروشنده» اشاره شده و بخشی از داستان فیلم لو رفته و به همین دلیل در صورتی که قصد ندارید پیش از تماشای فیلم در جریان داستان قرار بگیرید، مطالعه این یادداشت توصیه نمی‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار