معاون وزیر صنعت وتجارت کشور عمان و مدیرعامل بندر صلاله با بیان این که دو بندر چابهار در ایران و صلاله در عمان نقش تعیین کننده ای برای کشورهای منطقه، آسیای میانه و کشورهای محصور در خشکی ایفا خواهند کرد،گفت بندر چابهار به اندازه یک اقیانوس ظرفیت سرمایه گذاری دارد.
کد خبر: ۲۷۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲ 14 August 2016

احمد عکعاک در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار و در جمع مسئولان و مدیران بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان اظهار داشت: ارتباط با بندر چابهار می تواند برای دولت، تجار و سرمایه گذاران دو کشور نقش مهمی داشته باشد.
وی بیان کرد: ارتقا روابط تجاری و اقتصادی بنادر عمان و ایران سبب توسعه و تعمیق روابط دو کشور خواهد شد.
وزیر صنعت و تجارت عمان گفت: بنادر عمان نقش مهمی در توسعه روابط کشورهای منطقه به ویژه چابهار در ایران دارند.
وی ادامه داد: هم اینک یک میلیون و 300 هزار TEU (تی ای یو) کانتینر از بندر صلاله برای کشورهای قاره آفریقا تخلیه و بارگیری می شود.
مدیرعامل بندر صلاله عمان خاطرنشان کرد: عزم دولت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه زیرساخت های بندر چابهار جدی است و در این راستا طرح توسعه بندر پیشرفتهای خوبی داشته است.
احمد عکعاک بیان کرد: در این سفر آخرین وضعیت یادداشت تفاهم نامه ها بین بنادر چابهار، بندر شهیدرجایی بندر عباس و صلاله عمان بررسی و برای توسعه روابط گام های مثبتی برداشته می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز اظهار امیدواری کرد با تکمیل زیرساخت های بندری، کشورهای حاشیه اقیانوس هند و آسیای میانه سرمایه گذاری لازم را در بندر چابهار انجام دهند.
بهروز آقایی افزود: بندر چابهار یکی از بهترین نقاط راهبردی برای ترانزیت و ترانشیب است.
وی سرمایه گذاری و حضور بیشتر دولت و تجار و سرمایه گذاران عمانی در طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار را خواستارشد.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار