رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: امسال هیچ نوع بیماری در مزارع پرورشی میگو مجتمع گواتر این شهرستان مشاهده نشده است.
کد خبر: ۲۷۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶ 11 August 2016


اولیاء میرلاشاری گفت کارشناسان و نیروهای متخصص اداره دامپزشکی پس از پایش و غربالگری های صورت گرفته از نظر بیماری ویروسی لکه سفید میگو در گواتر هیچگونه بیماری را مشاهده نکردند.
وی افزود: آزمایشات متعددی در مرکز تکثیر بر روی پست لارو تولیدی و هم در مرکز پرورشی بر روی میگوها صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در این دوره پرورش میگو در گواتر 225 آزمایش از پست لارو، 22 آزمایش از مولدمیگو، 72 آزمایش از غذای میگو، 100 آزمایش ems و 752 آزمایش از استخرهای پرورش میگو انجام شده است.
وی گفت: نخستین محموله میگو پرورشی به میزان 2 تن امروز از مزارع فاز سوم گواتر پس از گذشت 98 روز برداشت شده است.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار بیان کرد: بیماری لکه سفید در سالهای گذشته ضرر وزیان های زیادی را به بهره برداران میگو وارد کرده بود.
میرلاشاری گفت: سواحل چابهار و کنارک مستعد پرورش انواع آبزیان در ایران است و میگوهای پرورشی آن به امارات و روسیه صادر شده اند.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار