کد خبر: ۲۷۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 09 August 2016
علی اصغر تباور رئیس دانشگاه بین‌المللی چابهار گفت این دانشگاه به عنوان دانشگاه غیر انتفاعی و غیر دولتی در سال 1381 هجری شمسی(2002 میلادی) با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار راه اندازی شده است.
وی افزود: این دانشگاه با هدف «خانه ایرانی جایگاه دانش بین المللی» و آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص قابل رقابت با کشورهای پیشرفته دنیا با همکاری دانشگاه‏های خارجی و داخلی تاسیس شده است.
وی گفت: دانشگاه بین المللی چابهار پس از تاسیس در سال 1381 از طریق آزمون داخلی با همکاری کالج گلداسمیت و کالج LSE دانشگاه لندن در رشته CIS و MIS به ترتیب 45 و 19 نفر دانشجو پذیرش داشته است.
وی ادامه داد: از سال 1387 تاکنون هزار و 182 دانشجو از طریق آزمون سراسری و آزاد در مقطع کارشناسی(509 نفر)، کارشناسی ناپیوسته (461 نفر) و کارشناسی ارشد(212 نفر) در رشته های مختلف این دانشگاه پذیرش شده اند.
رئیس دانشگاه بین المللی چابهار گفت: پذیرش دانشجو در 14 رشته انجام می شود و اکنون 6 نفر استاد هیات علمی مقیم و 46 نفر مدعو با این دانشگاه همکاری دارند.
وی بیان کرد: از ابتدای تاسیس دانشگاه بین المللی در چابهار 863 نفر در مقطع کارشناسی، 331 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته و 175 نفر در مقطع کارشناسی ارشد دانش آموخته شده اند.
وی پذیرش دانشجو از طریق آزمون داخلی و یا خارج از آزمون با توجه به استقرار دانشگاه در منطقه آزاد و اعمال سیاست های مناسب به منظور شناسایی و جذب دانشجویان مستعد داخل و خارج کشور را خواستار شد و اظهار داشت: پذیرش دانشجو از طریق همکاری با دانشگاههای داخلی و خارجی بصورت آزاد می تواند برای توسعه و پیشرفت این دانشگاه کمک شایانی باشد.
رئیس دانشگاه بین المللی چابهار اجرای مشترک طرحهای پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو با کشورهای دیگر و تسهیل در جذب اعضای هیات علمی دانشگاه را با توجه به روند توسعه ای آن مورد تاکید قرار داد.
تباور کمک به زیر ساخت های دانشگاه و تکمیل هر چه سریعتر ساختمان آموزشی و اداری را نیز خواستار شد.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار