مدیرکل استاندارد استان همدان بااشاره به اینکه ۱۹ جایگاه «سی ان جی» در استان همدان نقص دارند، گفت: با جایگاه های «سی ان جی» در صورت رعایت نکردن ضوابط استاندارد برخورد می شود.
کد خبر: ۲۷۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 09 August 2016
مدیرکل استاندارد استان همدان بااشاره به اینکه ۱۹ جایگاه «سی ان جی» در استان همدان نقص دارند، گفت: با جایگاه های «سی ان جی» در صورت رعایت نکردن ضوابط استاندارد برخورد می شود.

به گزارش مهر، محمد مددی در چهارمین کارگروه استاندارد سازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات در استانداری همدان با اشاره به اجباری شدن استاندارد جایگاه های  «سی ان جی» طبق مصوبه مرداد ماه سال ۹۲، افزود: از ۴۱ جایگاه فعال «سی ان جی» در استان همدان ۳۸ جایگاه مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد ۱۹ جایگاه دارای عدم انطباق با حداقل های استاندارد هستند.

مددی حداقل های استاندارد را شامل بررسی های چشمی عنوان کرد و با بیان اینکه این موارد شامل ۱۶ آیتم است، افزود: این جایگاه ها با گاز فشار قوی بالای ۲۵۰ بار، بسیار خطر آفرین بوده و اگر استانداردسازی نشوند فاجعه بار خواهند بود.

دبیر کارگروه استانداردسازی و ارتقا کیفیت کالا و خدمات استانداری همدان از همکاری بخش خصوصی در این زمینه تقدیر کرد و افزود: از شهرداری ها انتظار همکاری بیشتری داریم چراکه طبق مصوبه این جلسه، در صورت رعایت نکردن ضوابط در مهلت مقرر، اداره استاندارد به وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد.

محمد مددی با اشاره به اینکه با وجود فراهم بودن بستر های قانوی برای تعطیلی این جایگاه ها نمی خواهیم استان توریستی همدان با تعطیلی چندین جایگاه مواجه شود، افزود: بهتر است مدیران دستگاه ها با یکدیگر تعامل داشته و در راستای استاندارد سازی جایگاه ها اقدام کنند. ‌

مددی همچنین به آمار سال ۹۳ تلفات جانی در بخش آسانسور و مرگ ۱۶ نفر در حوادث این بخش بدون در نظر گرفتن تلفات نقص عضوی، تاکید کرد: ضرورت استاندارد سازی در این حوزه توسط دستگاه متولی امر، احساس می شود.

مدیر کل استاندارد استان همدان از برگزاری جلساتی با رئیس سازمان صدا و سیما در خصوص اشاعه فرهنگ استاندارد و ترویج آگاه سازی در این زمینه سخن گفت و افزود: تخصیص بودجه برای استاندارد سازی آسانسورهای موجود در اماکن عمومی و پرتردد درخواست شده است.

وی در ادامه در خصوص استاندارد سازی سردخانه ها افزود: سازمان نظام مهندسی و جهاد کشاورزی در تعامل با یکدیگر در این زمینه ورود پیدا کردند و مقرر شد حداقل ۱۸ و حداکثر ۳۶ ماه به سازمان جهاد کشاورزی در خصوص استانداردسازی مهلت داده شود.

مددی افزود: امیدواریم بحث استانداردسازی نه تنها در سردخانه ها بلکه در تمامی واحد های صنایع تبدیلی ارتقا یابد. ‌

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار