کد خبر: ۲۷۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 09 August 2016
 به گزارش تابناک یزد،۵ فیلم مستند و داستانی یازدهمین جشنوراه رضوی یزد در بخش سوم جشنواره به روی پرده رفت و تحسین شرکت کنندگان را برانگیخت.

 نخستین فیلمی که در بخش سوم اکران آثار نخستین روز یازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد اکران شد، فیلم "چله" به کارگردانی "داوود خیام" بود که از تهران در این جشنوراه شرکت کرده بود.

فیلم چله که 20 دقیقه زمان داشت، در بخش داستانی جشنوراه شرکت کرده و توانسته بود نظر هیئت انتخاب برای حضور در بخش پایانی این جشنوراه را کسب نماید.

این فیلم کوتاه حکایت رنج آور مهاجرت دو برادر افغانستانی است که بعد از حمله آمریکا و متحدانش به افغانستان به مدت 12 سال در اندونزی با هشت بچه و دو زن خود در زندان مانده‌اند.

"جل" عنوان دومین فیلمی است که در این بخش اکران شد، این فیلم 16 دقیقه ای را "مسعود میرزایی" و "اصغر بشارتی" از بندرعباس برای شرکت در بخش مستند جشنواره یازدهم ارسال کرده‌اند.

جل، حکایت صیادانی است که با صید نادرست و بی رویه، حیات آبزیان را با خطر جدی روبرو کرده‌اند، این فیلم پس از اکران مورد تشویق شرکت کنندگان قرار گرفت.

"صالحه" به کارگردانی "محمود صادق ناظری" از چالوس با زمان 34 دقیقه دیگر فیلمی بود که از بخش مستند در این سانس اکران شد، این فیلم مستند حکایت یک پیرزن روستایی است که با وجود دارا بودن شوهری کر و لال و داشتن 9 فرزند که یکی از آنها دختری معلول است، مشغول گذران زندگی است.

دیگر فیلم اکران شده در این بخش، فیلم "لیر" به کارگردانی "محمدرضا حافظی" بود از لرستان بود، این فیلم مستند 26 دقیقه‌ای تلاش عشایر بختیاری برای ایجاد یک مدرسه در ارمیان کوه‌های لرستان را به تصویر کشیده است.

"روزگار بهروز" آخرین فیلمی بود که در روز نخست جشنواره یازدهم اکران شد، این فیلم را ابوالفضل توکلی از کرجه با زمان 41 دقیقه به بخش مستند جشنواره رضوی ارسال کرده بود.

در این فیلم مستند، آلبوم خاطرات بهروز رضوی از تولد او در یزد تا زندگی هنری او از گویندگی تا بازیگری و دیگر عرصه‌هایی که به نمایش گذاشته شده است، ورق می‌خورد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار