مدیرکل حج و زیارت:
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته ۱۹ هزار ویزا برای زائران اربعین استان‌های همدان، کردستان و کرمانشاه صادر شد که ۱۴ هزار آن مربوط به استان کرمانشاه است.
کد خبر: ۲۷۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ 07 August 2016
به گزراش تابناک به نقل از تسنیم؛رضا نجفیان با اشاره به آغاز پیش‌ثبت نام اعزام سفر اربعین حسینی اظهار داشت: مسئولیت اجرایی اعزام طرح پیاده‌روی اربعین حسینی با وزارت کشور است و ثبت نام و اعزام زائران توسط سازمان حج و زیارت انجام می‌شود که متقاضیان می‌توانند از امروز با مراجعه به سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir/ پیش ثبت‌نام خود را انجام دهند.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه براساس ابلاغیه وزارت کشور مرز خروجی زائران برای عزیمت به عراق از استان کرمانشاه مهران است، گفت: در مرحله نخست ثبت‌نام، متقاضیان با درج اطلاعات فردی خود و همگروهی‌ها در سامانه سماح تاریخ تشرف و مرز خروجی خود برای عزیمت به کشور عراق را انتخاب می‌کنند.
نجفیان با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین پوشش بیمه‌ای زائران اربعین اجباری و دارای تخفیف 50 درصدی است، عنوان کرد: ویزای اربعین برای کسانی صادر می‌شود که تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گیرند و پوشش بیمه‌ای و خدمات درمانی هلال احمر در داخل و خارج کشور در ایام اربعین تنها شامل زائرانی می‌شود که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند. 
وی با بیان اینکه بر اساس قوانین و مقررات کشور عراق، گذرنامه متقاضیان زیارت اربعین باید دارای حداقل 6 ماه اعتبار از زمان خروج از مرز برای عزیمت به عراق باشد، گفت: ثبت‌نام متقاضیان در سامانه سماح به صورت گروهی انجام می‌شود و فرد یا افراد زیر پنج نفر توسط دفاتر زیارتی به یک گروه تبدیل می‌شوند و در گروه‌های یک نفری همان یک نفر سرگروه است.
نجفیان بیان کرد: در هر گروه لازم است فردی فعال و مسئولیت‌پذیر به عنوان سرگروه انتخاب شود و شماره تلفن همراه این فرد در سامانه به عنوان سرگروه ثبت شود و تمامی اطلاع‌رسانی‌های بعدی ستاد اربعین از طریق ارسال پیامک به سرگروه اعلام می‌شود و توصیه می‌شود زائران به صورت گروهی برای حضور در این مراسم ثبت‌نام کنند.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در اربعین سال گذشته 19 هزار ویزا از طریق کنسولگری عراق برای اعزام زائران سه استان همدان، کرمانشاه و کردستان صادر شد، اظهار کرد: 14 هزار از این تعداد مربوط به زائران استان کرمانشاه بود.
وی استفاده از کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت را برای اعزام زائران به عراق توصیه کرد و گفت: کاروان‌هایی که زیر نظر سازمان حج و زیارت نیستند به طور معمول دچار مشکلات امنیتی می‌شوند و با توجه به گزارش‌های رسیده و عدم بیمه کامل زائران و نبود امکانات درمانی و پزشکی توصیه می‌شود زائران برای زیارت عتبات عالیات از کاروان‌های مجاز استفاده کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار