مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: یکی از ایرادات وارده بر سیستم آموزش و پرورش عدم استعدادیابی دانش‌آموزان است.
کد خبر: ۲۷۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷ 06 August 2016
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: یکی از ایرادات وارده بر سیستم آموزش و پرورش عدم استعدادیابی دانش‌آموزان است.

به گزارش ایسنا، مصطفی خزایی شنبه 16 مردادماه در همایش علمی و آموزشی مربیان پیش‌دبستانی با حضور مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش در استان همدان، افزود: گرچه طی سال‌های اخیر طرح شهاب برای استعدادیابی کودکان آغاز شده است اما استعدادیابی حقیقی دانش‌آموزان در کلاس درس و توسط مربیان باید انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ویژگی اصلی یک مربی پیش‌دبستانی مهر و محبت ورزیدن به کودکان است، تصریح کرد: یک مربی موفق در این دوره در صورتی می‌تواند موفق بوده و رابطه تعاملی خوبی با کودکان برقرار کند که قلبی آکنده از مهر و محبت به کودکان داشته باشد.

خزایی ادامه داد: با توجه به اینکه کودکان پیش‌دبستانی خلأ عاطفی جدایی از پدر و مادر را برای مدتی تجربه می‌کنند بنابراین هنر مربی در ایجاد ارتباط خوب با این کودکان عشق ورزیدن به آنها است.

وی با بیان اینکه با اهمیت‌ترین و دشوارترین فعالیت بشر تعلیم و تربیت است، عنوان کرد: هیچ شغلی به ظرافت و دشواری فعالیت مربیان و معلمان نیست.

خزایی با اشاره به اینکه برخی انجام این رسالت را بسیار سهل و ساده تصور می‌کنند، ادامه داد: همواره آسیب‌های وارده بر اجتماع از ناحیه سهل‌انگاری در این زمینه بوده است.

وی با بیان اینکه لازمه موفقیت در انجام این رسالت، داشتن علم، آگاهی و شناخت کافی است، اظهار کرد: هر عملی بدون شناخت و آگاهی کافی گرچه ممکن است تصور اثر تربیتی داشته باشد اما در حقیقت آثار مخرب بسیاری خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اعتماد به نفس، تعاملات اجتماعی قوی، رشد گفتاری و حل مساله را از اثرات دوره پیش‌دبستانی بر فرزندان دانست و عنوان کرد: این دوره‌ها حتی اگر به صورت ناقص هم گذرانده شوند تاثیرات عمیقی بر رشد فرزند خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این همایش‌ها نقطه آغازی برای رشد روزافزون مراکز پیش‌دبستانی و ارتقاء علمی مربیان آنها باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار