مدیرکل آموزش و پرورش؛
تابناک: مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به نیاز استان به داشتن مکانی برای ارتقاء دانش‌ ریاضیات از تصویب و اجرای طرح خانه ریاضیات خبر در اراک خبرداد.
کد خبر: ۲۶۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 31 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، شهریار فولادوند پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به ضرورت تاسیس خانه ریاضیات در استان اظهار داشت: با توجه به نبود مکانی برای افزایش دانش ریاضی در استان و کم شدن میل دانش آموزان به این علم تاسیس خانه ریاضیات در استان به ویژه در اراک ضروری و لازم است.

وی افزود: در سال 2002 یونسکو به کشورهای جهان اجازه ایجاد خانه‌های ریاضی را با هدف نشر و اشاعه این دانش بنیادی و مادر را داد که طبق همان مصوبه ما دنبال ایجاد خانه ریاضی در اراک هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به سایقه اجرای این در طرح در ایران گفت: در شهرهای اصفهان، یزد، اردبیل، تبریز و شیراز تا کنون خانه‌های ریاضی تاسیس و آغاز به کار کرده‌اند که امیدواریم در استان با تاسیس و اجرای این طرح بتوانیم رابطه خوبی بین استاید و معلمان ایجاد کنیم.

فولادوند خاطرنشان کرد: خانه ریاضی تنها کاربرد آموزشی ندارد و با توجه به اینکه استان یک شهرصنعتی است می‌توانیم از آموزش‌هایی که در این محل به دانش آموزان داده می‌شود در راستای بهبود شرایط صنعتی استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به هیت امنا طرح خانه ریاضیات در اراک گفت: اعضا هیئت امنا خانه ریاضی در اراک متشکل از استاندار، شهردار، رئیس شورای شهر، روسای دانشگاه‌های صنعتی، اراک، باهنر و امیرکبیر، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس صداوسیما است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در پایان از شهرداری تقاضا کرد تا مکانی به منظور ایجاد خانه ریاضی در اراک در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار