پرسپولیس-سایپا، جدال یاران قدیمی
پرسپولیس و سایپا امشب در حالی رو در روی یکدیگر صف آرایی می کنند که پیروزی هر یک در دیدار تختی می تواند سکوی پرش برای شاگردان فرکی یا برانکو باشد.
کد خبر: ۲۶۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 26 July 2016

تابناک تهران -شامگاه یکی از گرمترین روزهای سال جاری، آغاز رقابت های لیگ شانزدهم سپهر فوتبالی ایران بر گرمای ان افزوده و نمی توان نسبت به این رخداد عرصه ورزش کشور در بین اهالی دنیای توپ گرد چندان بی تفاوت بود.

پس از دیدار نه چندان دلچسب و چشم نواز شاگردان علی منصور از اردوگاه آبی پوشان پایتخت و از سوی مقابل نفرات تیم دایی در اشل نفتی های تهرانی در روز نخست هفته اول رقابت های فصل جاری، امشب دیداری حساس به نمایش هواداران فوتبال در می آید که اشاره به نکاتی در این باره چندان خالی از لطف نیست.

شاگردان برانکو ایوانکویچ کروات در اردوگاه سرخ پوشان امشب و از ساعت 20:45 به مصاف نفرات فرکی کارکشته می روند و نتیجه حاصل از این دیدار می تواند برای هر یک از دو تیم به عبارت یک فرار بزرگ قلمداد  شده و نقطه آغازین باری ها را به نقطه ای عطف بدل کند.

پرسپولیس امشب در ورزشگاه پیر تختی به مصاف سایپا می رود و این در حالیست که راهبران اول نیمکت هر دو تیم در سالهای نه چندان دور در جوار یکدیگر بر نیمکت تیم ملی تکیه زده بودند و البته نسبت به کاراکتر شخصیتی یکدیگر نیز در عرصه مستطیل سبز چندان بیگانه نیستند.تیم برانکو که در لیگ گذشته سمفونی نمایش های چشم نوازش حسابی کوک شده و برای هواداران بازی های هارمونیکی را به نمایش می گذاشت، در فصل پیش رو کار سختی را در مقابل می بیند، کاری که شاید کمترین چشم داشت مخاطبین از آن ، تکرار بازی هایی هماهنگ، منسجم و البته تماشاگرپسندانه خواهد بود و قس علی هذه !

برانکو در شانزدهمین سال از عمر لیگ حرفه ای فوتبال ایران، تیم خود را در حالی روانه بازی ها می کند که علی رغم تغییرات قابل توجه وعمده در شاکله تیمی، بر حفظ اشل کلی استخوان بندی سرخ پوشان نیز مبادرت شده است. از قطار سرخ های تهرانی، مکانی، بنگر، نورمحمدی، حاتمی، کفشگری، رضائیان، بنستون و اومانیا  که به زعم عده متعددی از کارشناسان مستطیل سبز سهم بسزایی در سرنوشت دراماتیک تیم برانکو ایفاگر بودند، راه خروج را پیش گرفته اند و البته در مقابل نیز نفرات قابل اعتنایی چون بیرانوند، سیدجلال، ربیع خواه، محرمی، امیری، گولچ، شهاب زاهدی، الوان زاده، رحمتی و آقایی در کنار دو یار اوکراینی به جمع نفرات تحت هدایت مرد کروات اضافه شده اند.

گفتنی است که ماهینی که سال های خدمت سربازی اش را نهر پایان زده است، می تواند برای برانکو توپ بزند . در دیگر سو، آرام طبع مصدوم نیز بعید است در جدال امروز سایپا و پرسپولیس در میدان آفتابی شود.

با رفتن مجید جلالی و آمدن حاج حسین فرکی به جمع نارنجی پوشان، سایپا اکثر نفرات لیگ قبل را حفظ کرده و نمی توان این تیم را چندان دستخوش تغییر دید. حضور نفراتی چون مهدی ترابی جوان، غلام رضایی در کنار ابراهیم صادقی باتجربه در حلقه مرکزی تیم فرکی نشانگر این مهم است که تیمی با تلفیق از عنصر جوانی در کنار اصل تجربه امسال در سایپا به نظاره می نشینیم.

در جمع اردوی پرسپولیس اما مهدی طارمی که کمتر از 72 ساعت قبل به عنوان بهترین گلزن و بازیکن لیگ گذشته را به نام خود سند زده، با فراز و نشیب های بسیار بالاخره قرمزپوش شده و با همه این اشارات و تفاسیر، بعید است امشب در مستطیل سبز تختی در ترکیب برانکو دیده شود.

به هر ترتیب برانکو و فرکی در حالی در مقابل هم صف آرایی می کنند که همانطور که نگارنده در بالا نیز به اشاره درآورده، نسبت به یکدیگر آنچنان بدون شناخت نیستند و این مهم می تواند برگ برنده ای قابل اعتنا در بزنگاه ایستگاه نخست بازی ها برای هر یک از این دو مربی و تیم های شان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار